המשטרה בעיר ניו יורק עורכת מצוד אחר חשוד ברצח ששוחרר בטעות מהכלא באי רייקרז איילנד. האירוע המביך נבע לטענת הרשויות מטעות של פקיד, ולצד החיפושים נפתחה גם חקירה שמטרתה לבדוק כיצד שוחרר החשוד וכיצד למנוע מקרים דומים בעתיד.
3 צפייה בגלריה
כריסטופר באגס חשוד ב רצח ש שוחרר ב ניו יורק בטעות
כריסטופר באגס חשוד ב רצח ש שוחרר ב ניו יורק בטעות
כריסטופר באגס. הציבור התבקש לסייע, אך להתרחק ממנו
החשוד ששוחרר הוא כריסטופר באגס בן ה-26, שהמתין למשפטו כבר שלוש שנים בכלא, ללא יכולת להשתחרר בערבות. הרצח שבו הוא חשוד אירע במהלך תקרית ירי בברוקלין ב-2018. הוא מואשם בעבירה של רצח מדרגה שנייה.
על פי הדיווחים מארה"ב באגס שוחרר מהכלא ביום שני האחרון, ואתמול המשטרה ביקשה את עזרת הציבור באיתורו. התושבים נקראו שלא להתקרב אליו בשל מסוכנותו וחשש שהוא חמוש, ולהתקשר מיד למוקד 911. לפי רשת CBS כל השוטרים בעיר ניו יורק קיבלו תמונות של באגס במסגרת המצוד שמנהלים יחד שוטרי העיר וסוכני שירות המרשלים הפדרלי.
3 צפייה בגלריה
כלא בניו יורק, ארכיון. לא היה צריך לטפס על הגדר
כלא בניו יורק, ארכיון. לא היה צריך לטפס על הגדר
כלא בניו יורק, ארכיון. לא היה צריך לטפס על הגדר
(צילום: AP)
ראש העיר ביל דה בלאזיו אמר לכלי התקשורת האמריקניים כי באגס שוחרר בשל בלבול בין מעצרו בעקבות החשד לרצח לבין גזר דין אחר שבמסגרתו נשלח ל-30 ימי מאסר. לפי CNN לחודש ימי המאסר נשלח באגס לאחר שהורשע בביזוי בית המשפט. גורם ששוחח עם רשת החדשות אמר כי בדיון וירטואלי בעניינו, ב-16 בפברואר, באגס התרגז על השופט שסירב לשחררו בערבות וקילל אותו.
דה בלאזיו הביע ביטחון שהרשויות ישימו במהרה את ידיהן על באגס, והבטיח לחקור ביסודיות ובאופן מיידי את הטעות שהובילה לשחרורו. "אנחנו הולכים להציב אמצעי ביטחון נוספים כדי להבטיח שזה לעולם לא יקרה שוב. זה מאוד מתסכל", אמר ראש העיר. "עד אז יש לנו אמון רב שהוא ייתפס במהרה".
3 צפייה בגלריה
ניו יורק סטונוול גאווה להט"ב ארה"ב
ניו יורק סטונוול גאווה להט"ב ארה"ב
הורה לחקור. ראש העיר דה בלאזיו
(צילום: gettyimages)
הירי שבאגס חשוד בביצועו התרחש בפברואר 2018, במעדנייה בברוקלין. על פי העיתון "ניו יורק דיילי ניוז", ארנסט בראונלי בן ה-55 נהרג משלושה קליעים שפגעו בו בחזה. בעיתון שוחחו עם אלמנתו של בראונלי, ווינפרד מקינס, שהביעה זעם על שחרור החשוד ברצח בעלה. "הם צריכים למצוא את הבחור הזה", היא אמרה. "אני כועסת".
בראולני ישב בעבר בכלא על הריגה של שני בני אדם בשנות ה-80, אך בני משפחתו סיפרו שמאז השתקם והפך לאדם אחר. אלמנתו סיפרה כי הוא היה "נחמד ואדיב" כלפיה וכלפי ילדיהם ונכדיהם. "זה היה מאוד קשה", סיפרה על התקופה שלאחר הרצח שלו. "אני עדיין מחפשת אותו כשאני מתעוררת".