15 חודשים בדיוק חלפו מאז נמצאו 39 גופות של אזרחים וייטנאמים במשאית בעיר גרייס שבאסקס, ואתמול (שישי) נזגר דינם של ארבעת המעורבים. הם קיבלו עונשי מאסר ארוכים בגין הריגת עשרות המהגרים שניסו לעשות את דרכם לבריטניה - בהם עשרה נערים.
על ראש הקנונייה, רונן יוז בן ה-41, נגזרו 20 שנות מאסר. את העונש הכבד ביותר קיבל מי שהיה אחת הדמויות המרכזיות בפרשה, ג'ורג'י ניקה: הוא נידון ל-27 שנים מאחורי סורג ובריח. מוריס רובינסון ואמון הריסון, הנהגים שהובילו את המשאית עם המכולה האטומה והמחניקה ובה 39 בני אדם, קיבלו בין 13 ל-18 שנות מאסר בפועל.
2 צפייה בגלריה
39 גופות נמצאו ב מכולה של משאית אסקס בריטניה
39 גופות נמצאו ב מכולה של משאית אסקס בריטניה
גזר דין למעורבים בפרשת "משאית הגופות"
(צילום: EPA)
2 צפייה בגלריה
מו רובינסון נהג נעצר 39 גופות משאית בריטניה
מו רובינסון נהג נעצר 39 גופות משאית בריטניה
את העונש הקל ביותר קיבל נהג המשאית, מוריס רובינסון
מציאת הגופות באוקטובר 2019 טלטלה את וייטנאם ובריטניה, והעלתה שאלות בנוגע לסחר הבינלאומי הבלתי חוקי ששולח את העניים ומעוטי היכולת מאסיה, אפריקה והמזרח התיכון למסעות מסוכנים אל המערב. כאמור, חלק מאותן גופות שנמצאו באחוזה ממזרח ללונדון היו של ילדים ונערים.
המכולה יצאה במעבורת מנמל ז'יברוז' בבלגיה והגיעה לנמל פרפליט שבאנגליה בלילה. פחות משעה אחר כך אסף אותה רובינסון. המשאית הייתה רשומה בבולגריה, שם מעדיפות חברות הובלה רבות מאירופה לרשום את המשאיות שלהן מסיבות כלכליות.
39 ההרוגים קפאו למוות בטמפרטורה של מינוס 25 מעלות במכולה. הם היו מוטלים במשאית שעות עד שהנהג רובינסון ניגש לחלקה האחורי ופתח את הדלתות. הוא טען שעשה זאת כדי להוציא משם כמה מסמכים, ואז גילה את הגופות. כאשר רמת החמצן במכולה שבה שהו המהגרים ירדה, חלק מאותם עשרות ניסו לחלץ את עצמם, אך לשווא. אחרים התקשרו לקרובי משפחתם כדי להיפרד.
"הכאב והסבל שעברו משפחות הקורבנות של הטרגדיה הנוראה הזו הם בלתי נסבלים", אמרה שרת הפנים הבריטית פריטי פאטל. "הם תמיד יישארו במחשבותיי ובתפילותיי".