הרב אביגדור חיות, שאיבד את בנו ידידיה בן ה-13, נפגש עם הרב דוד לוי, שאיבד גם הוא את בנו, משה, שהתלווה לחיות בהילולה. "כל הזמן החזקנו ידיים, עד שנפלנו והוטחנו לרצפה", סיפר הבוקר (ראשון) חיות ללוי. "הבן הקטן נשאר איתי, ומשה וידידיה נותקו מאיתנו. היה דוחק מטורף, לא הצלחתי לזוז סנטימטר. שם הבנתי שאיבדתי אותם", סיפר חיות בדמעות. "עשיתי כל מה שיכולתי".
4 צפייה בגלריה
ידידיה חיות משה לוי
ידידיה חיות משה לוי
משה לוי וידידיה חיות ז"ל
אביו של משה הראה לאביגדור את הציור שבנו הכין בשבוע שעבר - ובו מפת קבר הרשב"י. חיות פרץ בבכי ואמר: "אני אהבתי אותו כאילו היה הבן שלי", ולוי סיפר כמה בנו התרגש להגיע להילולה יחד עם המורה ובנו: "אין יום שהשם שלך לא עלה בבית. הרב חיות סיפר לי ככה והרב אמר לי ככה. תודה לך, אוהבים אותך".
4 צפייה בגלריה
הרב אביגדור חיות מצד שמאל והרב דוד לוי מצד ימין במפגש
הרב אביגדור חיות מצד שמאל והרב דוד לוי מצד ימין במפגש
האבות השכולים: "אהבתי אותו כמו הבן שלי"
4 צפייה בגלריה
הציור שצייר משה לוי שנהרג באסון הר מירון
הציור שצייר משה לוי שנהרג באסון הר מירון
הציור של לוי, שבוע לפני מותו
(באדיבות המשפחה)
מוקדם יותר היום סיפר חיות כיצד משפחתו נערכה להלוויה של בנו הבכור - אך בבית העלמין גילו שהגופה שהובאה אינו שלו. "התעקשתי מאוד שההלוויה תהיה ביום שישי", סיפר חיות שנפצע באירוע והיה מאושפז באותה העת. "קצת לפני 17:00 קיבלנו את הבשורה עם זיהוי סופי, שני האחים שלי היו באבו כביר. המלווים שהיו איתי (בבית החולים - ס"ח) לא רצו להעביר לי את הבשורה, אבל אני הבנתי מהמבט. התקשרתי לאחי ואמרתי לו לעזוב הכל, הילד חייב להיקבר לפני שבת.

"פניתי לאבו כביר דרך אמצעי התקשורת, והם עשו הרבה בעיות אבל שחררו. כשמסע הלוויה הגיע לבית העלמין סגולה, גילינו בזיהוי האחרון לפני הקבורה שהחליפו את הגופה. זה לא היה הבן שלי. כולם חזרו, ואני הבנתי שידידיה לא ויתר לי, הוא רצה שאני אהיה. הוא חיכה לי", סיפר האב. "הבן הבכור שלי, הנסיך שלי, הילד המתוק שלי. ילד צדיק, עד כמה שאפשר להגיד ככה על ילד. ילד שבגיל 13 לא מעניין אותו לא ים ולא בריכה, לא תענוגות ולא כלום. בזמן הפנוי היה יושב ולומד. הוא היה המורה שלי, אני מרגיש ריק בלעדיו".
4 צפייה בגלריה
ההרוגים באסון
ההרוגים באסון
ההרוגים באסון
חיות הדגיש כי חשוב לו שהמסר מהטרגדיה הקשה תהיה יותר אחדות בעם: "אני אדם מאמין, אני יודע שמה שהקדוש ברוך הוא עשה זה כי הוא רצה. אנחנו לא יודעים חשבונות שמים. אבל אני כן יודע דבר אחד – אנחנו נמצאים בתקופה של הפילוג הכי גדול שרק קיים, וזה לא צריך להיות. אנחנו יהודים בראש ובראשונה, כל אחד צריך לדעת פשוט לכבד את השני. יש כיפה או אין כיפה. ראיתי את זה בשבת בבית החולים זיו, נמצאים שם אחים ורופאים ערבים, יהודים, דתיים, חילונים, החסידים שנמצאים שם ודואגים לאוכל לכולם. כולם פועלים בהרמוניה אחת נפלאה. ואני אומר - ריבונו של עולם, למה זה צריך להיות בבית חולים? למה זה לא ברחוב? למה צריך להשמיץ אחד את השני, למה צריך לרדוף אחד את השני?
"תחשבו בהיגיון, אנחנו נמצאים בבחירות על גבי בחירות על גבי בחירות, די. אנחנו עם אחד. נכון שאנחנו מחולקים לפלגים ולפלגי פלגים, עם ישראל תמיד היה מחולק לשבטים. אבל זה אומר שהם שנאו אחד את השני? לא. יש פסוק שאומר – כולנו בני איש אחד אנחנו. אנחנו יהודים - ומפה אנחנו צריכים לדעת להתקדם קדימה. הקדוש ברוך הוא מלמד אותנו שאם לא הקורונה אז הנה האסונות. בואו נלמד את זה בדרך טובה, לא בדרך כזאת. תאמינו לי זה לא שווה".