יריב טלוי, בן 25 מחיפה שעובד כמאבטח ברכבת, נאשם בניסיון רצח ובשורת עבירות נוספות לאחר שירה באדם אחר בשל סכסוך על רקע חוב. תיעוד האירוע, שהגיע לידי ynet, הוגש במסגרת הראיות בכתב האישום.
מכתב האישום שהוגש היום (שישי) על-ידי פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר, עלה כי טלוי הגיע בתחילת החודש שעבר לקריית ים יחד עם חברו מיכאל פסטובקי שהיה חמוש באלת בייסבול ובגרזן, השניים התקרבו לגבר בן 35 שהיה מסוכסך עם האחרון - ותקפו אותו.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מאירוע הירי בקריית ים אמש
תיעוד מאירוע הירי בקריית ים אמש
תיעוד מניסיון החיסול
(צילום: קבוצת בט"ש וחירום)
3 צפייה בגלריה
תיעוד מאירוע הירי בקריית ים אמש
תיעוד מאירוע הירי בקריית ים אמש
(צילום: קבוצת בט"ש וחירום )
טלוי, שמחזיק אקדח ברישיון בשל עבודתו בחברת מודיעין אזרחי, טען את נשקו ודרך אותו, בעודו מכוון לראשו של הגבר וירה לעברו. לפי הפרקליטות, הפצוע היה מסוכסך גם עם גיסו הקטין של הפצוע. טלוי ופסטובקי נמלטו יחד מהמקום על קטנוע לאחר שעיקמו את לוחית הרישוי כדי להקשות על הזיהוי.
"הנאשם ומיכאל התקרבו אל הרכב, ואחד מהם ניפץ באמצעות האלה את שמשת הנהג שהייתה סגורה", ציינו בכתב האישום. הפצוע הספיק לרסס את טלוי בגז מדמיע, ולאחר הירי הצליח לנהוג במשך זמן קצר עד שנפל מהרכב. הגבר עדיין מאושפז בבית חולים כשהוא מחוסר הכרה.
3 צפייה בגלריה
עו"ד תומר נווה
עו"ד תומר נווה
עו"ד תומר נוה
בפרקליטות דורשים שטלוי יישאר במעצר עד תום ההליכים נגדו, וציינו כי בסרטוני האבטחה מהאירוע נשללת גרסתו לפיה הפצוע חסם את דרכו ברכבו, וכי למקום הגיעו אנשים חמושים בנשק קר. בזירה נתפסו גם אלה, גרזן ו"נשמיות" (מסכות קורונה) עם ה-DNA של פסטובקי. בזירה נמצא גם תרמיל שנורה ככל הידוע מאקדחו של הנאשם. סנגורו של טלוי, עו"ד תומר נוה, אמר כי יתייחס לאישום בבית המשפט, לאחר שיקבל את חומרי החקירה והראיות.