משלחת בכירי המודיעין המצרי ערכה אתמול (שני) פגישה בעזה עם ראשי חמאס, ובכללם מנהיג הארגון ברצועה יחיא סינוואר. מקורות פלסטיניים מסרו ל-ynet כי אנשי חמאס העבירו למתווכים המצרים שורה של דרישות מהצד הישראלי, ובכללן התחייבות לאישור לבצע פרויקטים תשתיתיים-כלכליים גדולים שקשורים בחשמל ובמים.
בנוסף הועלו הדרישות הבאות: אישור ישראלי ליצוא ויבוא מהרצועה, הגדלת אישורי העבודה לפועלים מעזה ל-100 אלף, אישור למתן ביצוע פרויקטי העסקה של האו"ם, הגדלת מרחב הדיג ל-20 מייל ופתיחה רצופה של מעבר כרם שלום ללא סגירתו.
2 צפייה בגלריה
 יחיא סינוואר
 יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
(צילום: AFP)
כמו כן דורש חמאס שהמענק הקטארי יוכפל ויחולק ל-200 אלף משפחות, במקום 100 אלף כיום. חלק מהדרישות של חמאס לא נמצאות בשליטת ישראל אלא של גורמים בינלאומיים כמו קטאר והאו"ם.
ככלל, לישראל אין התנגדות להגדלת הפרויקטים התשתיתיים ברצועת עזה כמו גם התערבות על גודלו של המענק הקטארי.
המקורות הפלסטיניים מסרו כי לחמאס יש דרישות גבוהות מאוד, והן לא עומדות בקנה מידה עם מה שמוצע להם. המשא ומתן בין קהיר לעזה נמצא בעיצומו, ובמקביל מנסים בכירי המודיעין המצרי להשיג רגיעה מסוימת בין הצדדים.

2 צפייה בגלריה
שריפה בגן ילדים בשדרות
שריפה בגן ילדים בשדרות
נזקי השריפה בגן הילדים בשדרות
מלאי הדלק להפעלת תחנת הכוח ברצועת עזה אמור היה לאזול אתמול, ומהיום התחנה תושבת אם ישראל לא תכניס דלק.
חרף כניסת המשלחת המצרית לרצועה, המשיכו אתמול הפרחות בלוני התבערה מעזה. אחר הצהריים התלקחה שריפה בגן ילדים בשדרות לאחר שבמקום נחת בלון תבערה. לא היו נפגעים, אולם נזק נגרם למחסן בגן.
משעות הבוקר גרמו בלוני תבערה להצתת 20 שרפות בשדות קוצים במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב. צוותי כיבוי הסתייעו באנשי קרן קימת לישראל, רשות הטבע והגנים, צה"ל, רכזי הביטחון הצבאי השוטף ומתנדבים להשתלטות על הדליקות.
פורסם לראשונה: 21:20, 17.08.20