1 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג נאור יחיא בנימין נתניהו
יצחק הרצוג נאור יחיא בנימין נתניהו
נאור יחיא (במרכז) שעבר מנתניהו להרצוג
(צילום: אלכס קולומויסקי, עמית שאבי)
נשיא המדינה הנבחר יצחק הרצוג הודיע היום (ב') על שורה של מינויים צפויים בבית הנשיא, בהם לתפקיד מנכ"ל בית הנשיא החדש, ראש סגל, מנהלת לשכה, יועצים - ודובר - שבשנתיים האחרונות היה דוברו הפוליטי של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ודובר מפלגת הליכוד.
מדובר במינויו של יועץ התקשורת נאור יחיא בן ה-32. את דרכו המקצועית הוא החל בחטיבת דובר צה"ל, שירת 10 שנים והשתחרר בדרגת רס"ן אחרי שהיה ראש מדור טלוויזיה והפקות. לאחר שחרורו שימש יחיא כדובר שר הבינוי והשיכון ובהמשך דובר שר העלייה והקליטה דאז יואב גלנט. בשנתיים האחרונות עבד כאמור לצד נתניהו. יחיא, יליד יקנעם שכיום מתגורר בגבעתיים, הוא בעל תואר ראשון במדעי המדינה וכעת יעמוד בראש מערך התקשורת של בית הנשיא.

למנכ"ל בית הנשיא ימונה אייל שויקי (37) שמינויו אושר פה אחד על ידי ועדת הכספים, והוא ייכנס לתפקיד ב-1 באוקטובר. שויקי מלווה את הרצוג ב-15 השנים האחרונות: שימש כראש המטה שלו בתפקידיו כראש האופוזיציה ובתפקידו האחרון כיו"ר הנהלת הסוכנות היהודית, כיהן כדירקטור בגופים מרכזיים של הסוכנות היהודית ובהם בנייני האומה, פרויקט תגלית, חברת מסע ועוד. בעברו שימש כדובר סיעת העבודה בכנסת.
לתפקיד ראש הסגל של הנשיא תמונה דיקלה כהן שינפלד (40), שכיהנה בשמונה השנים האחרונות כראש מטה מנכ״ל משרד התיירות. לתפקיד מנהלת לשכת נשיא המדינה תמונה עדיה ליבוביץ׳ (34), ששימשה כיועצת בכירה ליו"ר הסוכנות היהודית ונציבת תלונות הציבור של הארגון.
לתפקיד יועץ בכיר לנשיא המדינה לענייני החברה הישראלית ימונה לירון צח (35), המלווה את הרצוג בחמש השנים האחרונות כדוברו כיו"ר הסוכנות וכדוברו בכנסת ישראל. לתפקיד יועצת בכירה לנשיא המדינה לקשרי חוץ תמונה שירלי הלר, המשמשת מזה שנים כיועצת בכירה של הרצוג לעניינים בינלאומיים.
הרצוג יחליף רשמית את הנשיא העשירי ראובן (רובי) ריבלין ב-7 ביולי.