כוח של מנגנוני הביטחון הפלסטיני הגיע הלילה (בין רביעי לחמישי) לביתו בחברון של ניזאר בנאת, פעיל פלסטיני המוכר כאחד ממבקריה החריפים ביותר של הרשות הפלסטינית. במהלך המעצר, מסיבה שאינה ידועה לפי שעה, נזקק בנאת לטיפול רפואי והובהל לבית חולים - שם בתוך זמן קצר נקבע מותו. משפחתו טוענת שהוא הוכה למוות.
6 צפייה בגלריה
 ניזאר בנאת
 ניזאר בנאת
תכנן לרוץ במפלגה עצמאית בבחירות. ניזאר בנאת
דבר מותו של בנאת היכה בתדהמה רבים בציבור הפלסטיני, בשל היותו דמות מוכרת מאוד ברשות ובעולם הערבי. בנאת נהג לפרסם פוסטים מצולמים בפייסבוק שלו שבו הוא תקף את מדיניותה של הרשות הפלסטינית ואת בכיריה גם כלפי עניינים פנימיים וגם בענייני מדיניות החוץ שלה וההתנהלות שלה מול ישראל. בחברון וברמאללה התקיימו הפגנות מחאה על מותו של בנאת, והמפגינים קראו בהן קריאות נגד הרשות הפלסטינית ואבו מאזן.
בעקבות התנהלותו והפופולאריות הגדולה שצבר בנאת בקרב הפלסטינים, ניסתה הרשות בעבר להצר את צעדיו. הוא נעצר בעבר כמה פעמים ושוחרר אחרי זמן מה, וטען תמיד שהמעצרים היו פוליטיים ונבעו מדעתנותו ומביקורתו הנשכנית כלפי הרשות - שזכתה לשומעים רבים. בנאת גם התמודד בבחירות לרשות הפלסטינית (שבוטלו) ברשימה עצמאית שהקים בשם "איחוד החירות והכבוד". פרשת מותו מסוקרת החל מהבוקר גם בקרב רשתות תקשורת ערביות בינלאומיות.
6 צפייה בגלריה
קרובי משפחה וחברים של ניזאר
קרובי משפחה וחברים של ניזאר
"היה נתון לאומים". קרובי המשפחה וחבריו של ניזאר
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
אשתו וילדיו של ניזאר בנאת
אשתו וילדיו של ניזאר בנאת
אשתו וילדיו של ניזאר
(צילום: רויטרס)
גורם פלסטיני אמר ל-ynet כי ההערכה היא שבנאת הוכה קשות בעת מעצרו, או שהוא לקה בהתקף לב או שבץ במהלך האירוע. בני משפחתו של בנאת, בכל אופן, כבר האשימו את הרשות הפלסטינית ברציחתו. "מנגנוני הביטחון הפלסטיניים התנקשו בבן שלנו", אמרו. "הם היכו אותו עם מקלות וצינורות ברזל בראשו".
מסלם בנאת, בן דודו של ניזאר, שהיה איתו בבית בעת פריצת מנגנוני הביטחון הפלסטינים סיפר כי "ב-03:30 הגיעו 25 איש. הם החלו להכות אותו בשנתו במשך שמונה דקות ללא הפסקה. הם היכו אותו בראש והפשיטו אותו. הם מנעו מאיתנו מלנוע בבית ולדבר".
6 צפייה בגלריה
ההפגנות חברון ורמאללה
ההפגנות חברון ורמאללה
ראש הממשלה הפלסטיני הקים ועדת חקירה. הפגנה על מותו של בנאת
6 צפייה בגלריה
ההפגנות חברון ורמאללה
ההפגנות חברון ורמאללה
הפגנה על מותו של בנאת ברמאללה
באשר לאפשרות שלקה בהתקף לב שאינו קשור להתנהגות הכוח שעצר אותו אמר כי ניזאר לא סבל משום בעיה בריאותית. "הוא היה נתון לאיומים (של מנגנוני הביטחון הפלסטינים – א"ל). אנחנו מטילים את האחריות על מותו על מנגנוני הביטחון שביצעו את המעשה".
בן דודו של בנאת: "הוא היה נתון לאיומים. אנחנו מטילים את האחריות על מותו על מנגנוני הביטחון שביצעו את המעשה"
"כשישראל מבצעת מעצרים היא עושה זאת בגבולות ברורים של חוקים כי ישראל פועלת תחת חוקים, והרשות הפלסטינית לא פועלת תחת שום חוק. הם הגיעו כדי לחסל אותו". קרוב המשפחה הוסיף עוד כי בשבועות האחרונים ניזאר בנאת היה חשוף לאיומים רבים על חייו. "היו בכירים ברשות הפלסטינית ובמנגנוני הביטחון שהעבירו לו מסרים מאיימים".
עדי ראייה בבית החולים הממשלתי ''עאליה'' בחברון טוענים שאנשי מנגנוני הביטחון הגיעו עם גופתו של בנאת לבית החולים והכניסו אותה ישירות לחדר המתים ללא רישום מקובל (כלומר הוא כבר הגיע מת לבית החולים ולא בית בבית החולים לפי ההודעה הרשמית של הרש"פ – א"ל).
6 צפייה בגלריה
חמאס מיהר לתקוף את הרשות, על אף שבנאת לא היה מזוהה עם הארגון. אבו זוהרי
חמאס מיהר לתקוף את הרשות, על אף שבנאת לא היה מזוהה עם הארגון. אבו זוהרי
חמאס מיהר לתקוף את הרשות, על אף שבנאת לא היה מזוהה עם הארגון. אבו זוהרי
(צילום: רויטרס)
בעקבות הסערה שפרצה הבוקר סביב המוות, ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה החליט להקים ועדת חקירה דחופה בנוגע למותו של בנאת, ודובר מנגנוני הביטחון הפלסטיניים טלאל דויכאת אמר שהממשלה מוכנה לפעול בהתאם לתוצאות החקירה של הוועדה.
מושל חברון ג'יברין בכרי הודעה שבה נאמר כי בנאת נעצר לפנות בוקר בצו שהוציא התובע הכללי הפלסטיני. לדבריו, כוח של מנגנוני הביטחון הפלסטיני הגיע לעצור אותו ובמהלך המעצר חלה הידרדרות במצבו הרפואי. לפי ההודעה, בנאת נלקח במהירות לבית החולים הממשלתי בחברון, ושם נקבע מותו. בכרי הוסיף כי מיד עם קבלת דבר מותו נמסרה הודעה רשמית לתובע הכללי כדי שיחל בנהלים שנדרשים במקרה זה.
משפחתו של בנאת דחתה מכל וכל את הודעת מושל חברון, ואמרה כי התמונה שהוא מצייר היא שקרית. לטענת המשפחה, המנגנונים הגיעו מוכנים מראש עם תוכנית לרצוח את בנאת.
פעילים מוכרים בחמאס מיהרו הבוקר לתקוף את הרשות הפלסטינית על התקרית, על אף שבנאת כלל אינו מזוהה עם הארגון, וטענו כי מדובר בחיסול שנועד להשתיק אותו לתמיד. דובר חמאס בעזה, סאמי אבו זוהרי, אמר כי "אנחנו מגנים את פשע החיסול שהוציאו לפועל מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית נגד הפעיל ניזאר בנאת. החיסול הזה משקף את מדיניות חיסול החשבונות הקטלנית של הרשות הפלסטינית. ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה נושא באחריות לפשע. יש להעמיד לדין את רוצחיו".
עורך דינו של בנאת הודיע כי גופתו הועברה לנתיחה כדי לברר את סיבת המוות.