ניצב-משנה יעקב ברמן, מי שהיה מפקד אתגר עד לאחרונה והודח על ידי מפקד להב 433, מונה על-ידי המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי לתפקיד מפקד מרחב חוף במג"ב. "במשטרה הבינו שמפקד להב 433 עשה טעות עם ההדחה המהירה", אמר קצין בכיר המעורה בפרטים.
1 צפייה בגלריה
"מהלך נמהר ולא הגיוני". מפקד להב 433 הדיח את מפקד יחידת אתגר
"מהלך נמהר ולא הגיוני". מפקד להב 433 הדיח את מפקד יחידת אתגר
"מהלך נמהר ולא הגיוני". מפקד להב 433 הדיח את מפקד יחידת אתגר
(צילום: דוברות המשטרה)
נצ"מ ברמן נחשב לאחד הלוחמים המעוטרים במשטרת ישראל בשירותו כמסתערב במג"ב. בכירים במשטרה ובמשרד לביטחון פנים הרימו גבה מהצעד החריג של מפקד להב 433 ניצב מוטי לוי שהחליט להדיח את נצ"מ ברמן.
בתחילה מסרו במשטרה כי ברמן הודח משום ש״לא התאים לאקלים של להב 433״, אבל אז נחשף ב-ynet כי רק כמה שבועות קודם לכן אותו מוטי לוי העניק בריאיון לברמן הערכה מצוינת ואף אמר כי ימליץ עליו לקידום. לנוכח הדברים הביעו תמיהה בלשכת השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ובלשכת המפכ"ל. הם הבינו שהצעד של ניצב לוי היה נמהר ולא הגיוני.
מפכ״ל המשטרה זימן את נצ"מ ברמן לשיחה שבה ביקש ממנו לקבל את תפקיד מפקד מרחב חוף במג"ב - תפקיד שבו יפקד על כמות גדולה פי כמה וכמה של שוטרים. "התפקיד הזה מעיד שההדחה של מפקד להב 433 לא הייתה מהלך עם מחשבה", אמר קצין בכיר שמכיר את הדמויות, "אם באמת היו מאמינים לדברים של מפקד להב 433 שצריך להדיח את מפקד אתגר - לא היו נותנים לו תפקיד שבו הוא מפקד על מאות שוטרים".
בין המועמדים לקבל את תפקיד מפקד אתגר עלה שמו של מפקד תחנת לוד שמעון דהן אולם טרם התקבלה החלטה בנושא.