1 צפייה בגלריה
תמונה של עפר שלח
תמונה של עפר שלח
"אכנס את הוועדה לבירור התנהלות המשטרה". ח"כ עפר שלח
(צילום: עומר מסינגר)
יו"ר הועדה לביקורת המדינה ח"כ עפר שלח, (יש עתיד-תל"ם) קרא אמש (שבת) למפגינים לא לשלם את הקנסות שקיבלו. "תבחרו לעמוד לדין. נראה אותם מביאים אלפי מפגינים לבית המשפט. אני וכל נבחר ציבור ישר נהיה שם להילחם בשבילכם", אמר שלח.
המשטרה עצרה מפגינים וחילקה מאות דו"חות על אי-שמירת ריחוק חברתי ואי-עטיית מסכה. לדברי ח"כ עפר שלח, "התנהגות המשטרה בהפגנות אמש חצתה את גבול הסביר. בהזדמנות הראשונה אכנס את ועדת ביקורת המדינה לבירור נוקב של המדיניות המוזרה הזאת".

עוד אמר כי "התנהגות המשטרה היא תוצאה ישירה של טירוף המלחמה בהפגנות של ביבי, והכניעה המוחלטת של כחול לבן לטירוף הזה. התשובה היא הגברת המחאה".
יו"ר מפלגתו יאיר לפיד השתתף בהפגנות וכתב ברשתות החברתיות: "אנחנו מפגינים בכל הארץ כי לא ישתיקו אותנו. הם לא יגידו לנו אם מותר לנו או אסור לנו למחות נגד הממשלה הזאת. נשמור על ההנחיות, כולם עם מסכות, נשמור על הבריאות. אבל יש דמוקרטיה במדינת ישראל ואף אחד לא ישתיק אותנו".
בהפגנה בתל אביב השתתפה גם יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ מיקי חיימוביץ'. "ניסיתי לדבר עם מפקדי האירוע בשטח על מנת למנוע אלימות, אבל לצערי ללא הצלחה", היא כתבה בפייסבוק. "המשטרה השתמשה בכח לא סביר, ונראה שכמעט כל פעולה שנעשתה, הלהיטה את הרוחות".
עוד היא כתבה: "בתחילת האירוע הדברים עוד נראו בשליטה, אך לאחר שהמשטרה הכניסה פרשים אל תוך ההפגנה, עוד ועוד מפגינים התחילו לזרום ממוקדי הפגנה מרוחקים, אל כיכר הבימה, ושם הכל יצא משליטה. אני מקווה שממלא מקום המפכ"ל אכן יגיע לדיון שזימנתי בוועדת הפנים, ואני מבקשת מהמפגינים להיות הצד האחראי ולא להגיע לאזור".
ממשטרת ישראל נמסר: "מתוקף תפקידה, משטרת ישראל פועלת לאכוף את החוק, התקנות והגבלות התנועה וההתקהלות שנקבעו בהם, ללא יוצא מן הכלל. חופש המחאה בגבולות שנקבעו בחוק ע״י הדרג המדיני בצל אחד המשברים הבריאותיים הגדולים ביותר שפקדו את ישראל ועל רקע שיעורי תחלואה גבוהים בנגיף הקורונה, אינו חופש ההדבקה ולא מתיר לאף מפגין או מפגינה להפר את החוק והסדר או לפגוע בבריאות הציבור.
"לצערנו התגלו הפרות רבות וחמורות במוקדי מחאות, כולל הפרות סדר, חסימות צירים ואירועי אלימות ולכן נרשמו דו״חות ובוצעו מעצרים היכן שנדרש, ובפרט במקרים בהם לא נשמעו להוראות ואזהרות השוטרים ואף התעמתו עמם. המשטרה לא תאפשר הפרות כה בוטות של החוק והסדר הציבורי במחאות ובכל מקום אחר, ותמשיך לפעול בנחישות וללא משוא פנים היכן שיידרש ומתי שיידרש".
פורסם לראשונה: 23:42, 03.10.20