יממה אחרי מות אמו יוסרא בת ה-66 מנגיף הקורונה, הלך לעולמו אמש (ג') מוסטפא חוסני חלף (37), תושב מוקייבלה שבגלבוע, שחלה גם הוא. השניים לא התחסנו. לפני חמש שנים נרצח בדקירות אחיו של מוסטפא ובנה של יוסרא.
2 צפייה בגלריה
מוסטפא חלף ואמו יוסרא
מוסטפא חלף ואמו יוסרא
מוסטפא חלף ואמו יוסרא
הלווייתה של האם התקיימה שלשום, והלווייתו של מוסטפא תתקיים הלילה. "כואב ועצוב לאבד אמא ובן בתוך יומיים", אמר נדאל חלף, קרוב המשפחה. "המשפחה נדבקה בקורונה, האמא והבן ועוד בני משפחה פונו לבית חולים. התפללנו שיחזרו לחיק המשפחה, אבל קיבלנו את הבשורה על מות האם בזמן שהבן היה מורדם ומונשם, ואתמול קבעו את מותו".
את משפחת חלף פקדה טרגדיה נוספת לפני חמש שנים. פואד חלף, בנה של יוסרא ואחיו של מוסטפא, נרצח בדקירות ובחניקה ליד קיבוץ מזרע שבעמק יזרעאל. בכתב האישום שהוגש בפרשה נכתב כי פואד נרצח בידי עובד שלו אחרי שפרץ ביניהם ויכוח סוער שלווה בדחיפות. בהמשך התקוטטו מחוץ לרכב, עד שהנאשם הצטייד בסכין, דקר את חלף - והכה אותו. בהמשך כרך סביב צווארו של המנוח חוט ברזל וחנק אותו.
2 צפייה בגלריה
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
מתמקדים ברמדאן. איימן סייף
(צילום: אלכס קולומויסקי)
קרוב המשפחה סיפר שאב המשפחה נפטר לפני שנים רבות. "האם גידלה את בנה, רואה החשבון שנרצח, וחגגה ביום שסיים את לימודיו. היא מעולם לא שכחה אותו, ורצתה שגם למוסטפא יהיה עתיד טוב. היא אהבה אותו מאוד ועשתה הכול למענו. הם נפטרו כמעט ביחד".
קרוב משפחה אחר סיפר כי מוסטפא היה קשור לאמו מאוד, ודאג לשמח אותה בכל הזדמנות. "בכל הכפר עצובים. אנחנו מקווים שהנגיף ייגמר ושלא יהיו עוד אסונות", הוא הוסיף.
ממונה הקורונה בחברה הערבית, איימן סייף, התייחס למותם של בני המשפחה וגם למותן של שתי האחיות ההריוניות מג'סר א-זרקא. "אלה מקרים מצערים. אנשים שנפטרו ולא היו מחוסנים. העובדה שיותר מ-80% מהמאושפזים בבית החולים בכלל לא מחוסנים מחזקת את חשיבות החיסונים. אני פונה לאוכלוסייה הערבית שטרם התחסנה - התחסנו במהירות כדי למנוע אסונות", אמר.

הוא הוסיף כי בידיו נתונים שמצביעים על עלייה בשיעורי המתחסנים בחברה הערבית. "יש היענות", ציין סיף. "בקבוצת הגיל של מעל 50 הגענו כמעט ל-83%, ונשאר לנו בקבוצה הזו עוד 35 אלף אזרחים ערבים, כולל בערים המעורבות לרבות מזרח ירושלים".
עוד אמר כי בקבוצת הגיל של בני 16 עד 50 שיעורי ההתחסנות נמוכים יותר - ועומדים על 67%. "נשארו לנו קרוב ל-280 אלף איש שעדיין לא התחסנו", הוא הבהיר. "למרות המגמה החיובית, עדיין יש לנו עוד עבודה לעשות בשביל להגיע לעלייה, כדי להגיע גם לחודש רמדאן במצב בטוח יותר מבחינת המתחסנים". חודש רמדאן צפוי לחול באמצע החודש הבא.
ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, התייחסה שלשום לכך שיישובים ערביים רבים מוגדרים עדיין אדומים, וגם לרמדאן: "בכל המקומות שבהם יש תחלואה גבוהה יש פחות מחוסנים, ולכן אנחנו מעודדים את האוכלוסייה בהם להתחסן. זו הדרך להפחית את התחלואה. אני מציעה לכל האנשים שחוגגים רמדאן - זה הזמן להתחסן, כי זה מה שיגן עלינו ויאפשר לכם להיכנס להתקהלויות. כך ההתקהלויות יהיו בטוחות".
פורסם לראשונה: 23:07, 16.03.21