2 צפייה בגלריה
נמל התעופה בן גוריון
נמל התעופה בן גוריון
בחזרה למסכות. נתב"ג
(צילום: שאול גולן)
בעקבות חשיפת "ידיעות אחרונות" ו-ynet על אלפי הנוסעים ששבים ארצה ונוסעים למדינות שאסור לטוס אליהן על פי תקנות משרד הבריאות - גורמי המקצוע במשרד צפויים להציג בימים הקרובים טופס מקוון אותו ימלאו כלל הטסים לחו"ל ‑ ובו יצהירו שאין בכוונתם לטוס לאחת משש המדינות האסורות, ושהיעד הסופי שלהם אינו אחת מהן. בהצהרה יהיה גם דבר הסבר קצר באשר למשמעות הצהרת השקר.
המדינות האסורות הן רוסיה, הודו, דרום אפריקה, מקסיקו, ברזיל וארגנטינה. עם זאת, הקווים הישירים למדינות האסורות לא צפויים להיסגר בקרוב. גורם המעורה בפרטים טען כי "העובדה שהטיסות הישירות תימשכנה ליעדים הללו תקל על המעקב והבקרה על תנועת הנוסעים לשם".

הנוסעים יתבקשו להציג את הטופס בדלפק הרישום לטיסה. אם דיילי הקרקע יאתרו בפרטי הכרטיס של הנוסע שהיעד הסופי שלו הוא אחת משש המדינות האסורות - גורם אכיפה ייקרא למקום והנוסע צפוי לקבל קנס של 5,000 שקלים.
במקביל, ייבדקו נוסעים השבים ארצה באופן רנדומלי במוקד בדיקות הקורונה בשדה התעופה. נוסע שיימצא בדרכונו חותמת של אחת משש המדינות צפוי לקבל גם כן קנס בגובה של 5,000 שקלים. גורמים המעורים בפרטי התוכנית טוענים כי עצם הבדיקה הרנדומלית בקרב השבים, לצד טופס ההצהרה, עשויים לצמצם את מספר הטסים למדינות הללו.
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנתב"ג
נפתלי בנט בנתב"ג
"רוצה לסיים את האירוע כמה שיותר מהר". בנט
(צילום: חיים צח, לע"מ)
כמו כן, כמה הנחיות חדשות צפויות להיכנס לתוקף בנתב"ג בימים הקרובים. חובת המסכות בכל שדה התעופה תחזור, ובעקבות הקמת אוהל הבדיקות הנוסף צפויות להתווסף עוד כ-30 עמדות בדיקה במהלך השבוע הקרוב. עם זאת, סגירת כוללת של נתב"ג אינה על הפרק כרגע. "בנט רוצה לנקוט בצעדים מידתיים ונקודתיים כדי לסיים את האירוע הזה כמה שיותר מהר", אמר גורם שמעורב בפרטי השיחות בין המשרדים.
במשרד הבריאות מגבשים תוכנית הדרגתית להקלות והגבלות בהתאם לשיעורי התחלואה המעודכנים. מי שאחראית עליה היא ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס. התוכנית תוצג לבכירי המשרד ולשר הבריאות ניצן הורוביץ בימים הקרובים.