קבינט הקורונה סיכם היום (חמישי) כי ישראלים יוכלו לטוס לקרואטיה, בולגריה ויוון - היחידות שמוכנות לקבל ישראלים בשטחן ללא בידוד בכניסה - ללא חובת בידוד גם כשינחתו בחזרה. המתווה יכנס לפועל ב-16 באוגוסט, יום ראשון הקרוב. בינתיים, קפריסין והונגריה נמצאות עדיין בבחינת השרים.
2 צפייה בגלריה
מיקונוס ,יוון
מיקונוס ,יוון
בלי בידוד כשחוזרים לארץ. יוון
(צילום: shutterstock )
התנאים המלאים לטיסות לאותן המדינות טרם פורסמו. בנוסף, ישראלים בעלי דרכון אירופאי לא יידרשו בבידוד בחזרתם ארצה מחלק ממדינות אירופה. בחלק מהמדינות יידרשו להיכנס לבידוד עם הגעתם.
ישראלים שיבקרו באיטליה, בריטניה, גיאורגיה, גרמניה, הונג קונג, ירדן, לטביה, ליטא, ניו זילנד, אסטוניה, קנדה, רואנדה, דנמרק, סלובניה ואוסטריה, שנחשבות למדינות ירוקות, לא יידרשו בבידוד עם חזרתם ארצה. יצוין כי לא כל המדינות מאפשרות כניסה לישראלים, ואלה שכן - מתנות בבידוד.

מנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה, אמר אתמול כי המשרד בראשותו הגיש רשימת מדינות מעודכנת למשרד הבריאות במטרה לאפשר לשבים מהן ארצה שלא להיכנס לבידוד. מלבד מדינות "ירוקות" אמר מלכה כי ישנן גם מדינות "אדומות" עם תחלואה נמוכה. מאז סירבו גורמים במשרד התחבורה לפרט אילו מדינות מופיעות ברשימה.
גם אם לא תחול חובת בידוד על ישראלים השבים ממדינות מסוימות בחו"ל, עדיין רוב מדינות אירופה ומדינות ברחבי העולם מסרבות להכניס ישראלים עקב נתוני התחלואה הגבוהים. בשלב הראשון, יהיו אלו בעיקר ישראלים בעלי דרכונים זרים שיוכלו לטוס מישראל, בנוסף לישראלים בעלי ויזות מיוחדות כדוגמת ויזת לימודים או עסקים.
2 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
קפריסין והונגריה עדיין בבחינת השרים. נתב"ג
(צילום: עידו ארז )
כפי שנחשף ב-ynet, שר החוץ גבי אשכנזי חתם עם עמיתו היווני על הסכם שיאפשר ל-600 תיירים ישראלים להגיע מדי שבוע לארבעה יעדים, בתנאי שיעברו שתי בדיקות קורונה עם בידוד קצר עד לקבלת התוצאה על אדמת יוון.
המתווה ייכנס לתוקף כאמור בשבוע הבא, והישראלים יוכלו לבקר באתונה, סלוניקי, כרתים וקורפו עם בידוד קצר עד לקבל תוצאת הבדיקה השנייה. בחזרה לארץ, החוזרים מיוון לא יידרשו לבידוד.
ישראלים המגיעים לבולגריה מתבקשים לעבור בדיקה בארץ 72 שעות מראש (שתוצאתה שלילית) ובכניסה אליה לא יידרשו לבדיקה נוספת או בידוד. ישראלים שיבקרו בקרואטיה יתבקשו לבצע בדיקה בארץ 48 שעות מראש ובכניסה אליה לא יידרשו לבדיקה נוספת או בידוד.
קבינט הקורונה סיכם כי רשימת המדינות שיקבלו ישראלים תתעדכן כל שבועיים. ישראלים שיחליטו לטוס יידרשו למלא הצהרת בריאות ופרטים הן ביציאה מהארץ והן בחזרה אליה. הטפסים נמצאים באתר משרד הבריאות.
ממשרד הבריאות נמסר כי "בסיכום השרים אדלשטיין, אשכנזי, רגב וזמיר הוחלט כי צוותי העבודה הרלוונטיים, ימשיכו את עבודת המטה לקידום מתווה עבור אנשי עסקים שהגעתם לישראל או יציאתם למדינות בעולם חיוניות להנעת הכלכלה וכן מתווה להבאת תיירות נכנסת לישראל ממדינות 'ירוקות'".