3 צפייה בגלריה
מרואן כבהא
מרואן כבהא
מרואן כבהא
מרואן כבהא (40), תושב עין א-סהלה שבצפון, נהרג היום (חמישי) לאחר שנפל מגובה בזמן עבודתו בתוך אתר בנייה בכפר ערערה שבוואדי ערה.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכפר ערערה
זירת התאונה בכפר ערערה
זירת התאונה בערערה
יובל זורע וסוהיב מחאג'נה, פרמדיקים במד"א שהגיעו לזירת התאונה, שחזרו: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לאתר הבנייה שבו שכב פועל בניין כשהוא ללא דופק ונשימה. סיפרו לנו שהוא נפל מגובה של כארבעה מטרים. ביצענו בו בדיקות רפואיות אך הוא היה ללא סימני חיים".
אחד מקרוביו של המנוח, אחמד כבהא, סיפר כי מרואן היה "אדם שתמיד חשב על משפחתו. חשוב היה לו לפרנס אותם. חבל שאיבדנו אותו. מצער שעד היום אין פקחים באתרי בנייה. לא יכול להיות שבמדינה הזו מפקירים את הפועלים שעובדים הכי קשה".
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכפר ערערה
זירת התאונה בכפר ערערה
זירת התאונה
ד"ר הדס תגרי, מנהלת "הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה", ציינה כי "חודש ינואר טרם הסתיים וכבר אנו מונים עובד שלישי שנהרג בתאונות עבודה מתחילת השנה, לאחר שנפל מגובה באתר בנייה בערערה. בשנה שעברה נהרגו שבעה עובדים במהלך עבודתם באתרי בנייה ביישובים ערביים – כמעט כפול ממספרם בשנת 2019.
"'הקבוצה' שבה והתריעה על כך שמספר ביקורי הפיקוח של מפקחי עבודה באתרי הבנייה ביישובים הערבים עומד על כשמינית ממספרם ביישובים יהודיים בהם מדווחים מספר אתרים דומה. ברם, למרות פניותינו החוזרות ונשנות בעניין למפקח העבודה הראשי חזי שורצמן להגברת הפיקוח - לא חל שינוי בנושא ולא הוגבר הפיקוח על מנת להבטיח את העובדים באתרים ביישובים אלה. למרבה הצער, היום הביא הדבר שוב לתוצאות טרגיות".
חזי שורצמן, ראש מינהל הבטיחות ומפקח עבודה ראשי במשרד העבודה, אמר בתגובה כי "דברי תגרי משוללי כל יסוד. לא פנתה אליי אפילו פעם אחת בנושא. בלי קשר לדבריה הלא-נכונים, המינהל מבצע מדי יום פעילות בכל יישובי המדינה כולל כמובן במגזר הערבי. האירוע היום עדיין נחקר ומדובר שוב באתר לא מדווח למינהל כלא חוקי. אנו נמשיך לפעול בכל הכוח לבטיחות העובדים בישראל ולא נשעה לכותבי פוסטים לא אחראים ברשת".