סטיבן קופר, גבר שצולם בורח מהעשן וההריסות שנפלטו מהמגדל הדרומי של מרכז הסחר העולמי בזמן פיגועי 11 בספטמבר 2001, ושתמונתו התפרסמה בכל העולם, מת מנגיף הקורונה. כך מדווחים כלי תקשורת בארצות הברית.
4 צפייה בגלריה
נגיף קורונה פיגועי 11 בספטמבר תמונה בריחה השמאלי מת מהנגיף סטיבן קופר
נגיף קורונה פיגועי 11 בספטמבר תמונה בריחה השמאלי מת מהנגיף סטיבן קופר
קופר (משמאל, עם מעטפת המסמכים) בורח ככשהמגדל קורס מאחוריו
(צילום: AP)
אחרי מתקפת הטרור הגדולה בהיסטוריה פורסמה התמונה, שצולמה על-ידי צלמת של סוכנות הידיעות AP, בעיתונים ובמגזינים ברחבי העולם. היא מוצגת עד היום במוזיאון בניו יורק המנציח את אירועי 11 בספטמבר.
קופר, תושב ניו יורק שהעביר חלק מזמנו בפלורידה, מת ב-28 במרץ, בן 78 מותו. "הוא אפילו לא ידע שהתמונה ההיא צולמה", סיפרה ג'נט, בת זוגו ב-33 השנים האחרונות. "יום אחד הוא הציץ פתאום במגזין 'טיים', ראה את עצמו ואמר 'אלוהים, זה אני'. הוא נדהם. הוא לא היה מסוגל להאמין לזה".
בת הזוג סיפרה כי ביום הפיגועים שהה קופר ליד מגדלי התאומים בניו יורק כדי להעביר מסמכים. לפתע שמע שוטר צועק "אתם חייבים לברוח", ולא הבין מה בדיוק קרה. בתמונה נראה קופר, בן 60 באותה העת, עם מעטפה דחוקה תחת זרועו השמאלית. הוא וכמה גברים אחרים נראים בורחים מהר ככל יכולתם, בעוד הריסות נופלות מהמגדל הדרומי הקורס מאחוריהם. קופר מצא בהמשך מחסה בתחנה סמוכה של הרכבת התחתית.
4 צפייה בגלריה
אוסטרליה שוטרים אוכפים סגר ב אזור ב מלבורן נגיף קורונה
אוסטרליה שוטרים אוכפים סגר ב אזור ב מלבורן נגיף קורונה
שוטרים אוכפים את הסגר באזור במלבורן, אוסטרליה
(צילום: EPA)
בני משפחתו וחבריו של קופר מספרים שהוא היה גאה בתמונה, נהג להביא אותה איתו למסיבות ברביקיו – ורכש עותקים רבים של המגזין "טיים" וחילק אותם. הוא אף החזיק עותק מוקטן של התמונה בארנק.

התפרצות במלבורן

בתוך כך, מדינות ברחבי העולם ממשיכות להתמודד עם גל שני של קורונה. הודו הפכה הבוקר למדינה עם מספר הנדבקים הרשמי השלישי בגובהו בעולם, אחרי שדיווחה על 24,248 נשאים חדשים בתוך יום אחד. כעת יש בהודו 697,413 נדבקים באופן רשמי, ו-19,693 מהם מתו. בכך עקפה הודו את רוסיה, שבה עומד מספר הנדבקים הרשמי על 680,283. עם זאת יש לזכור כי אוכלוסיית הודו גדולה פי 13 מאוכלוסיית רוסיה. ארה"ב עדיין מדורגת ראשונה בעולם במספר הנדבקים ובמספר המתים.
4 צפייה בגלריה
הודו נגיף קורונה מסכות
הודו נגיף קורונה מסכות
הודו במסכות. כבר שלישית בעולם
(צילום: AP)
באוסטרליה, שגם היא מתמודדת עם התפרצויות מעוררות דאגה, הודיעו היום הרשויות כי החל ממחר יהיה סגור הגבול בין שתי מדינות המחוז האוסטרליות המאוכלסות ביותר – מדינת ויקטוריה ומדינת ניו סאות' וויילס. הסגירה באה בעקבות התפרצות בעיר מלבורן, והיא תהיה לזמן בלתי מוגבל. זו הפעם הראשונה זה 100 שנה שהגבול בין שתי מדינות המחוז ייסגר. הפעם הקודמת הייתה במהלך מגפת השפעת הספרדית ב-1919.
4 צפייה בגלריה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי עוטה מסכה נגיף קורונה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי עוטה מסכה נגיף קורונה
חמינאי במסכה. האיראנים אדישים
(צילום: EPA)
באיראן, שבה פגע נגיף הקורונה קשה יותר מבכל מדינה אחרת במזרח התיכון, ושסובלת כעת מגל שני גדול, מנסה המנהיג העליון עלי חמינאי לתת דוגמה אישית, ולשם כך פרסם בימים האחרונים שוב ושוב תמונה שלו כשמסכה על פניו. הוא קרא ל-80 מיליון תושבי איראן, בלי יוצא מן הכלל, לעטות מסכות.
אתמול החילה איראן חובת עטיית מסכה במרחב הציבורי, אך לעת עתה נראה שהציבור האיראני אינו נענה להנחיות. הן סקרי דעת קהל והן סיור ברחובות טהרן מעלים כי הציבור אדיש למגפה בחלקו הגדול, אף שאיראן שילמה כבר מחיר כבר בדמות יותר מ-11 אלף מתים ויותר מ-240 אלף נדבקים.