תיעוד הדקירה בבית ג'אלה

"הרגשתי שהוא חונק אותי ביד אחת ודוקר אותי ביד השנייה", כך אמר ביום רביעי האחרון אהרון הלר שנפצע בפיגוע דקירה בבית ג'אלה לפני כשנתיים וחצי. הלר העיד בדיון טיעונים על עונשו של המחבל הדוקר שהורשע בניסיון רצח, בבית המשפט הצבאי יהודה במחנה עופר. בתום הדיון, ביקשה התביעה הצבאית לגזור על המחבל אחמד נאפז מסלמה עשרות שנות מאסר בפועל, וכן תשלום פיצויים להלר. מדובר בעמדה חריגה ביחס לעבירות של ניסיון רצח.
הלר תיאר בעדותו את רגעי הפיגוע: "יצאתי מחנות שהייתי רגיל לקנות שם, מקום שאני מכיר, לא חשבתי שמישהו יתקוף אותי במקום הזה. פתאום אני מרגיש שמישהו תוקף אותי, התחלתי לשמוע קול אכזרי מהפה שלו. הבנתי שמשהו אכזרי קורה כרגע. התחלתי להרגיש שהוא חונק אותי ביד אחת ודוקר אותי ביד השנייה".
הלר, בשנות ה-30 לחייו, נפצע באורח קל מהדקירות ופונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים בהכרה מלאה. המחבל הדוקר, תושב מחנה הפליטים הפלסטיני דהיישה בשנות ה-20 לחייו, החליט לבצע פיגוע לאחר שמצא ברחוב סכין יפנית. הוא ניסה לרצוח את הלר שנקרה בדרכו ולאחר מכן נמלט מהזירה. הוא הסגיר עצמו לכוחות הביטחון כמה שעות אחר כך, בלחץ משפחתו.
2 צפייה בגלריה
אהרון הלר נדקר בפיגוע דקירה בבית ג'אלה
אהרון הלר נדקר בפיגוע דקירה בבית ג'אלה
"יש לי את החיים שלפני הפיגוע והחיים שאחרי הפיגוע". אהרון הלר
"לקח לי כמה שניות להבין שאני במצב של סכנת חיים, ושהוא מנסה להגיע לגרון שלי ולהרוג אותי", סיפר הלר, "הורדתי את הראש וחטפתי דקירה ליד העין, כבר היה לי בראש שזה הסוף". הוא סיפר כי מה שגרם לו להיאבק במחבל ולהימלט הייתה המחשבה על משפחתו: "חשבתי על איך אשתי תגדל את הילדים לבד, וזה נתן לי כוחות. המחשבה על הבן שלי, בן שלושה חודשים, שלא יזכה אפילו לזכור איך אני נראה. הבנתי שאני חייב להילחם ולא לוותר. היה קשה להיאבק בו ולברוח".
הלר סיפר כי לבסוף הצליח להיכנס חזרה לתוך החנות, להתקדם ליציאה האחורית שהובילה לביתו של בעל החנות ולנעול אחריו את הדלת. המחבל דקר את הלר בפניו ובגופו תשע פעמים, והוא נזקק לטיפול רפואי. הוא מסר כי ילדיו נבהלו למראה פציעותיו, ומאז "יש להם המון שאלות ואין לי תשובות. האירוע הזה מלווה אותנו כל הזמן. יש לי את החיים שלפני הפיגוע, והחיים של אחרי הפיגוע".
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בה יהודי נדקר באמצעות סכין יפנית במכולת בכפר בית ג'אלה
זירת האירוע בה יהודי נדקר באמצעות סכין יפנית במכולת בכפר בית ג'אלה
זירת הפיגוע ליד המכולת בבית ג'אלה
(צילום: איחוד והצלה יו"ש)
בהמשך הדיון פירטה התביעה הצבאית את סיבותיה לעונש, והתייחסה להרשעת המחבל בניסיון לרצח. בסוף הדיון, ביקשה לגזור על המחבל עונש מאסר בפועל בין 19 ל-25 שנה, ולשלם פיצויים לנפגע. עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו" המייצג את הלר כנפגע עבירה, מסר כי "לצערנו הטרור נגד היהודים רוחש כל הזמן. יש חשיבות רבה לענישה כבדה ומרתיעה, ברף העליון שהחוק מאפשר. מקווים שהשופטים יענו לבקשת התביעה וישיתו ענישה מחמירה על המחבל, ובכך יתרמו את חלקם להרתעת הטרור".