סוריה הודיעה היום שכוחות הביטחון שלה סיכלו מתקפת טרור בבירה דמשק. סוכנות הידיעות הממלכתית דיווחה ששלושה בני אדם שחשודים כמחבלים חוסלו על ידי כוחות הביטחון, ועוד שלושה נעצרו. לפי גורמי ביטחון, החשודים תכננו להשתמש בחגורות נפץ.

גורם ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות הסורית שמתקפת הטרור סוכלה בזכות סיוע של תושבים בשתי עיירות שנמצאות דרומית-מערבית לדמשק. העיירות - כנאכר וסעסע, היו בעבר בשליטת המורדים הסורים. הממשלה של בשאר אסד הצליחה לכבוש מחדש את האזור מידי המורדים לפני כשלוש שנים - גם בזכות הסכמי פיוס בין השלטון לתושבי האזור.
סוריה לא ציינה מתי מתקפת הטרור בדמשק סוכלה. היום מציינים בעולם עשור למלחמת האזרחים בסוריה, שהחלה ב-15 במרץ 2011. במלחמה בין צבא אסד למורדים נהרגו עד כה יותר מ-387 אלף בני אדם, ומיליונים נאלצו לעזוב את בתיהם והפכו לפליטים.
9 צפייה בגלריה
מפגינים היום באידליב
מפגינים היום באידליב
מפגינים היום באידליב
(צילום: רויטרס)
9 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
9 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
9 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
בעיר אידליב בצפון סוריה, אחד ממעוזיהם האחרונים של המורדים, השתתפו אלפי מפגינים בעצרת לציון עשור למלחמה. "חופש, חופש, חופש", צעק ההמון באידליב – כפי שצעקו המפגינים שהחלו את המחאה נגד שלטון אסד ב-2011. "העם רוצה להפיל את המשטר", קראו המפגינים, והשתמשו בסיסמה שהייתה נפוצה במחאה באזור באביב הערבי ב-2011.
המפגינים הניפו את דגלי סוריה ואת דגלי האופוזיציה, חלקם אחזו תמונות של סורים שנהרגו במלחמה. "הגענו כדי לחדש את ההתחייבות שלנו מ-2011, כשהחלטנו להדיח את אסד", אמרה אחת המפגינות. "קיווינו להפיל את המשטר שלו מהיום הראשון, אבל הוא השתמש בכל מיני סוגים של נשק נגד אנשים חפים מפשע כדי לרסק את המהפכה".