לין חלפון, הישראלית בת ה-26 שנעצרה לפני כשנה בפלורידה בחשד שניסתה לגנוב מיליון דולר מבעלה בן ה-78, איש העסקים האמריקני ריצ'רד רפפורט, תגורש חזרה לישראל. כך דווח אמש (א') בתקשורת המקומית בארה"ב.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב לין חלפון נעצרה חשד ניסתה לגנוב מיליון מבעלה בן 77
ארה"ב לין חלפון נעצרה חשד ניסתה לגנוב מיליון מבעלה בן 77
לין חלפון וריצ'רד רפפורט. ה"מדיום" כתב לה: "השטן משכנע אותו לא לתת כסף"
חלפון הודתה במסגרת עסקה עם התביעה בעבירות מופחתות של ניצול אדם מבוגר והונאה מאורגנת, בתמורה לשחרור ולגירוש שלה - אחרי שריצתה כבר 13 חודשים מאחורי סורג ובריח. חלפון תגורש לישראל, אך תוכל לשוב לארה"ב כדי להעיד נגד מי שבתביעה אומרים שהוא האשם המרכזי בפרשה, מדיום שלכאורה ניצל אותה וגרם לה לחלץ כספים מבעלה ולהעביר אותם אליו.
חלפון נישאה לבעלה באוגוסט 2019, והשניים לא גרו יחד. לפי הדיווחים בארה"ב, היא נעצרה בדצמבר אותה שנה, כחודש לאחר שנכנסה לסניף בנק בפלורידה וניסתה לפדות צ'ק בסך מיליון דולר – בטענה שהיא רוצה לקנות יאכטה לה ולבעלה.
3 צפייה בגלריה
לין חלפון בכלא
לין חלפון בכלא
לין חלפון בכלא. תוכל לחזור לארה"ב כדי להעיד בפרשה
כיוון ששמו של רפפורט הופיע על הצ'ק אבל הוא עצמו לא נכח במקום, העובדים סירבו. היא עזבה את המקום, ובהמשך היום חזרה עם שלושה צ'קים – כל אחד על סך 333,333 דולר, אולם גם הפעם נתקלה בסירוב. חשדם של העובדים התעורר, והם עדכנו את המשטרה.
המשטרה עדכנה את רפפורט במתרחש, והוא הביע בתחילה ביטחון שחלפון תחזיר לו את הצ'קים, והסביר שהוא לא רוצה שתוטרד או תגורש לישראל. אבל בארה"ב דיווחו שבהמשך גם הוא הגיע למסקנה שמדובר בניסיון גניבה. הוא סיפר שלא חתם על אף אחד מהצ'קים, ושהוא מרגיש כי נפל קורבן להונאה מצד אשתו.
כעת מתברר, לפי התובעת האמריקנית דיאן קרוף, שחשוד אחר הפעיל את חלפון. "גברת חלפון ניהלה מערכת יחסים עם אדם שטען כי הוא מדיום שיכול להרחיק רוחות רעות ואנרגיה שלילית, בתמורה לתשלומי מזומנים", אמרה התובעת בדברים שצוטטו באתר החדשות המקומי FOX 13 Tampa Bay.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב לין חלפון נעצרה חשד ניסתה לגנוב מיליון מבעלה בן 77
ארה"ב לין חלפון נעצרה חשד ניסתה לגנוב מיליון מבעלה בן 77
מי אותו "מדיום" מסתורי? הזהות לא פורסמה
לפי התובעת אותו "מדיום" הפעיל לחץ על חלפון כדי שתיזום את מערכת היחסים עם רפפורט, "על מנת שהקורבן יוכל לממן אותה כלכלית". קרוף הוסיפה כי נראה שחלפון הייתה תחת שליטתו המנטלית של אותו מדיום. לדברי התובעת, חלפון אף שיקרה לרפפורט ואמרה לו כי לאמה יש סרטן וכי לאביה יש בעיות כלכליות, על מנת לחלץ ממנו מזומנים – אותם היא העבירה למדיום. התובעת ציינה כי ההתנהלות הזו נמשכה כמה חודשים, ובמהלכם העבירה חלפון סכומי כסף "הולכים וגדלים" למדיום.
ביוני האחרון פורסמו הודעות טקסט ששלח אותו מדיום לחלפון, ובהן כתב בין היתר כי "אמא שלך הולכת למות", "את תחויבי לעזוב" ו"השטן משכנע אותו לא לתת לנו את הכסף". בהודעה שחלפון שלחה למדיום היא נשמעה מתוסכלת: "אני לא יכולה יותר עם הלחץ הזה".
בדיווחים בתקשורת המקומית לא צוין אם אותו מדיום נעצר, וזהותו לא נחשפה. אולם הודגש כי חלפון תוכל לחזור לארה"ב כדי להעיד נגדו או נגד כל אדם אחר שיואשם בפרשה.
פורסם לראשונה: 22:31, 17.01.21