מנהלי בתי החולים דורשים להחריף את הסגר, ובמקביל מאות האלפים שיתחסנו שם עלולים ליפול בין הכיסאות. לאחר שאמש הודיע מנכ"ל משרד הבריאות לנציגי קופות החולים כי בתי החולים לא יקבלו עוד חיסונים מלבד אלו שיהיו מיועדים לחיסוני עובדים, אמרו הבוקר (יום א') בהדסה כי הם מפנים את אלו שכבר חוסנו לקופות החולים - שם לא ששים לקבלם.
4 צפייה בגלריה
הכנת מתקן אשפוז חולי קורונה בית חולים אסותא אשדוד
הכנת מתקן אשפוז חולי קורונה בית חולים אסותא אשדוד
"נדרשים צעדים מידיים כדי שנוכל לתת מענה למאושפזים"
(צילום: AFP)

במקביל, וללא קשר לכך, מנהלי בתי החולים שיגרו למנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי מכתב ובו דרישה מיידית להחמרה ניכרת בכל הצעדים האפשריים, ברקע הזינוק במספר המאושפזים בבתי החולים. לדברי מנהלי בתי החולים, הם "מרימים כרגע את הדגל האדום".
במכתב ציינו המנהלים, בהם ד"ר איתן וירטהיים, מנהל בית החולים בילינסון ויו"ר איגוד מנהלי בתי החולים, ופרופ' ארנון אפק החתומים עליו, כי "נדרשים צעדים מידיים לעצירת היקף הנדבקים, וזאת על מנת שנוכל להמשיך ולתת מענה נכון הן למאושפזים חולי הקורונה והן לחולים 'רגילים'".
בהמשך ציין ד"ר וירטהיים: "אנחנו רואים שגל התחלואה השלישי חמור מקודמיו. האשפוזים עולה ונדרשים צעדים מידיים למניעת הידרדרות המצב ועלייה בקצב ההדבקה. אסור לנו לחיות בזחיחות עקב החיסונים. חיסון הציבור הוא מהלך חשוב מאין כמותו, אך אנחנו רק בתחילתו ובמקביל נדרשים לניהול המגפה היות שקצב ההדבקה הוא כבעבר ואף יותר מכך. אל לנו להתבשם במבצע החיסונים כמגן אנושי כולל".
4 צפייה בגלריה
מבצע חיסונים נגד הקורונה
מבצע חיסונים נגד הקורונה
מבצע החיסונים בבתי החולים
(צילום: AFP, AP, gettyimages)
לדבריו, "נעשים מאמצים כבירים לחסן בהיקפים משמעותיים תוך פרק זמן קצר, אך רוב האוכלוסייה איננה מחוסנת. צו השעה הוא להחמיר צעדים מכיוון שאנחנו במדרון חלקלק. אנחנו רואים תמונות מרחבי העולם, שומעים על המוטציות ומבינים את המשמעויות. יש רצון אדיר בעם שלנו לעצירת המגפה, אנחנו מגלים ערבות הדדית בקרבנו אך נדרשת הכוונה ברורה והדוקה יותר מהקיים כעת".
4 צפייה בגלריה
ד"ר איתן וירטהיים
ד"ר איתן וירטהיים
ד"ר איתן וירטהיים. "גל התחלואה השלישי חמור מקודמיו"
(צילום: שלומי יוסף)
4 צפייה בגלריה
פרופ' ארנון אפק. ממגישי המכתב
פרופ' ארנון אפק. ממגישי המכתב
פרופ' ארנון אפק. ממגישי המכתב
(צילום: עידו ארז)
בפגישה שהתקיימה אמש בין המנכ"ל פרופ' חזי לוי לנציגי קופות החולים נמסר כי משרד הבריאות "יעשה חישוב מחדש של כמות המנות".
כבר לקראת סוף השבוע נחשף ב-ynet כי בתי החולים קיבלו הוראה שלא לחסן את האוכלוסייה הכללית, אלא רק את חברי הצוותים הרפואיים. "נאמר לנו שנעשתה שגיאה בחישוב כמות החיסונים", אמרו אז בבתי החולים.
השאלה המרכזית כרגע היא היכן בדיוק יתחסנו אלו שכבר חוסנו במנה הראשונה בבתי החולים, שכן בקרוב יחל סבב מתן הזריקה השנייה של מנת החיסון. כעת הדסה, אחד מבתי החולים הגדולים בארץ, מפנה בהודעה רשמית את מחוסני המנה הראשונה לקופות החולים.
"לאור הודעת משרד הבריאות והפסקת ניפוק חיסוני הקורונה לבתי החולים כולל הדסה, ייסגרו בצער רב ממחר בבוקר מתחמי החיסון בהדסה שפעלו בצורה נפלאה וסייעו בחיסונים לאנשי הצוות של הדסה ולחולי בית החולים", נמסר מטעם המרכז הרפואי. "הדסה מביעה דאגה לצוותים שעדיין לא הספיקו להתחסן, כמו גם לצוותים שכבר קיבלו את החיסון הראשון ונמצאים ברשימת המוזמנים לחיסון השני".
בהדסה אמרו עוד כי "ממחר יופנו כל צוותי הדסה שעדיין לא חוסנו וכאלה הרשומים לחיסון השני למוקדי החיסון של קופות החולים, זאת בשעה שבית החולים גדוש בחולי קורונה קשים ובינוניים, והוא ייאלץ לשנות את מדיניותו כתוצאה מהמחסור בצוותים שייגרם עקב צעד זה. משרד הבריאות חייב 'לעשות חושבים' על החלטתו".