האקדמיה ללשון העברית פתחה הבוקר (יום ב') את ההצבעה לבחירת המילה העברית של השנה. המילים הזוכות, בכל אחת משש הקטגוריות, יוכרזו במהלך יום השפה העברית שיתקיים בתחילת ינואר. בין המילים שמתמודדות על תואר "מילת השנה": מטוש ובידוד.
3 צפייה בגלריה
מטוש. האם זו תהיה מילת השנה?
מטוש. האם זו תהיה מילת השנה?
מטוש. האם זו תהיה מילת השנה?
(ShutterStock)
בכל שנה מציינת האקדמיה ללשון העברית את יום השפה העברית בתאריך הולדתו של אליעזר בן יהודה. השנה, בשל מגבלות הקורונה, האקדמיה מציינת את יום השפה העברית באירועים מקוונים שייערכו לאורך כל השבוע הראשון של ינואר, ויגיעו לשיאם עם הכרזת המילים העבריות האהובות של השנה.
בשבועות האחרונים התקבלו באקדמיה מאות פניות של גולשים שסיפרו על מילת השנה שלהם. ההצעות צומצמו ומהיום ניתן להיכנס אל אתר האקדמיה ללשון העברית ולהצביע עבור המילה האהובה עליכם בשש קטגוריות שונות.
הקטגוריה המרכזית היא כמובן מילת השנה, שמטבע הדברים כל המתמודדות קשורות למשבר הקורונה. כך למשל מוצעת המילה "מטוש" - שמשמש מרכיב חיוני בבדיקת הקורונה, "סגר" - שהיה אירוע משמעותי במלחמה בנגיף, גם המילה "נגיף" עצמה מתמודדת על התואר, וכן המילים: בידוד, אלכוג'ל, מסכה ועוד.
קטגוריה נוספת היא המילה האהובה שבה מתמודדות המילים אדוה, אהבה, אמא, גחלילית, התכרבל, נִמוֹחַ, עגבניה, שערוריה, שלום ועוד. בקטגוריה נוספת מילת העגה (סלנג) שאי אפשר בלעדיה, תעמודנה לבחירת הגולשים המילים: חלאס, היוש ביוש, חיימי, ללרלר, שנ"צ, סחי ועוד.
הגולשים יוזמנו לבחור את המילה המצחיקה של השנה. בין המועמדות: גְּזֻזְטְרָה, זרבובית, דחליל, אצטרובל, אגודל ועוד. כמו כן, תועמדנה לבחירה המילה האהובה בקרב המילים שתורגמו משפות אחרות. בין המועמדות: הסכת, פצחן, פתיתונים, צהלולים, שְלוּגִית, תצרף ועוד.
3 צפייה בגלריה
דחלילים נגד קורונה
דחלילים נגד קורונה
דחליל. המילה המצחיקה של השנה?
(צילום: AFP)
לסיום הגולשים יוכלו לבחור את המילה הנדירה האהובה ביותר. בין הטוענות לתואר: אוֹרְלוֹגִין, קְנוׂקֶנֶת, מלקוש, שדמה, תוֹבָר ועוד. להצבעה למילים האהובות - לחצו כאן.
התוצאות המלאות יתפרסמו ביום השפה העברית שייערך בכ"א בטבת התשפ"א, 5 בינואר 2021. במהלך שבוע השפה העברית, שיחול בתחילת ינואר, תערוך האקדמיה לשפה העברית אירועים מקוונים רבים לטובת הציבור הרחב, כל האירועים מופיעים באתר האקדמיה.