נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי אמר היום בבית המשפט בפריז שהוא מעולם לא היה מעורב בשחיתות, ושהוא "קורבן של שקרים". בעדות ראשונה של הנאשם סרקוזי הוא האשים את התובעים בציד מכשפות.
"הרשו לי לומר ברצינות שמעולם לא ביצעתי אפילו את עבירת השחיתות הקלה ביותר. מעולם לא ניצלתי את ההשפעה שלי. מעולם לא שיקרתי. אנשים אחרים שיקרו. איזו זכות יש להם לגרור אותי בבוץ הזה במשך שש שנים? האם אין שלטון חוק? מה עשיתי שזה מגיע לי?", שאל סרקוזי.
2 צפייה בגלריה
נשיא צרפת לשעבר ניקולה סרקוזי יוצא מבית המשפט ב פריז
נשיא צרפת לשעבר ניקולה סרקוזי יוצא מבית המשפט ב פריז
סרקוזי יוצא מבית המשפט בפריז
(צילום: רויטרס)
סרקוזי בן ה-65, שהיה נשיא צרפת בין 2007 ל-2012, עומד למשפט בגין עבירות שחיתות והבטחה לקדם שופט תמורת מידע על חקירה שהתנהלה נגדו. לפי התביעה עורך דינו לשעבר של סרקוזי, תיירי הרצוג, ניסה להשיג מידע משופט על מצב החקירה בנושא מימון קמפיין הבחירות שלו לנשיאות ב-2007. באותה חקירה סרקוזי היה חשוד שקיבל תשלומים לא חוקיים מבעלת חברת הקוסמטיקה "לוריאל", המיליארדרית ליליאן בטנקור, עבור מימון מערכת הבחירות שלו.
בשנת 2013 נוקה סרקוזי מהחשד שקיבל מהמיליארדית את מעטפות הכסף, והוחלט שהוא לא יעמוד למשפט בפרשה. אלא שבהאזנות סתר שביצעה המשטרה הצרפתית עלה שהנשיא לשעבר ועורך דינו הרצוג דנו באפשרות לתת לשופט ז'ילבר אזיבר, שהיה בכיר בבית המשפט העליון לערעורים, עבודה במונאקו בתמורה למידע על תיק בטנקור. השיחה הייתה ב-2014, אחרי שסרקוזי עזב את ארמון האליזה.
2 צפייה בגלריה
נשיא צרפת לשעבר ניקולה סרקוזי יוצא מבית המשפט ב פריז
נשיא צרפת לשעבר ניקולה סרקוזי יוצא מבית המשפט ב פריז
(צילום: רויטרס)
סרקוזי מכחיש שניסה לשחד את השופט. הוא טען להגנתו שהשופט מעולם לא קיבל את העבודה שנטען שהובטח לו, ולכן הוא לא אשם בדבר. עם זאת, החוקרים מאמינים שהעסקה נפלה משום שהנשיא לשעבר ועורך דינו גילו שמבצעים האזנות סתר לטלפונים שלהם. עורך הדין והשופט עומדים גם הם למשפט יחד עם סרקוזי. שלושת הנאשמים עלולים לרצות עד עשר שנות מאסר ולקבל קנסות כבדים.
זו לא העבירה היחידה שבה נאשם סרקוזי. נשיא צרפת לשעבר נאשם בגין מימון לא חוקי של קמפיין הבחירות שלו ב-2012, וגם הואשם בקבלת מיליוני אירו משליט לוב מועמר קדאפי עבור קמפיין הבחירות שלו ב-2007.
סרקוזי הבטיח לעשות כל שביכולתו כדי לטהר את שמו במשפט. הוא המנהיג הראשון של צרפת בעידן המודרני שמופיע בדוכן הנאשמים. ה"מנטור הפוליטי" של סרקוזי, ז'אק שיראק, הועמד לדין אחרי שעזב את ארמון האליזה – אך לא נדרש להתייצב בבית המשפט ב-2011 בגלל מצבו הבריאותי. שיראק הורשע בעבירות שחיתות ונידון לשנתיים מאסר על תנאי. בשנה שעברה שיראק הלך לעולמו.