בני משפחתו של התינוק שנפצע היום (שישי) במהלך ברית מילה, והובא לבית החולים זיו בצפת כשהוא מדמם, מכחישים את גרסת בית החולים ולפיה הוריו "ברחו" מהמקום עם התינוק. לדבריהם, ההורים התנגדו להליך שהציע בית החולים וביקשו להעביר את התינוק לבית חולים אחר.
1 צפייה בגלריה
בית החולים זיו בצפת. ארכיון
בית החולים זיו בצפת. ארכיון
בית החולים זיו בצפת. ארכיון
(צילום: דוברות המרכז הרפואי זיו)
מוקדם יותר היום הובא התינוק לבית החולים זיו בצפת כשהוא מדמם באזור איבר המין לאחר טקס הברית. בבית החולים טענו כי התינוק בסכנת חיים וזקוק לניתוח חירום, אך ההורים לקחו אותו ועזבו את המקום. בתגובה, בבית החולים הזעיקו את המשטרה, שאיתרה את ההורים לאחר כשעה וחצי באזור הכינרת, בדרכם לבית החולים פוריה שבטבריה. השוטרים ליוו את ההורים לבית החולים.
בבית החולים פוריה קבעו הרופאים כי מצבו של התינוק בינוני והוא אינו בסכנת חיים. בהמשך הוא הועבר לבית החולים רמב"ם שבחיפה, מכיוון שבבית החולים פוריה אין אורולוג ילדים.
בני המשפחה זעמו על בית החולים זיו, שמהתנהלותו עלה שהשניים סיכנו את חייו של הילד. לדבריהם - שמגובים בהודעת בית החולים פוריה - הילד מעולם לא היה בסכנת חיים. "בבית החולים זיו רצו לבצע טיפול מורכב מאוד לתינוק, שיכול לסכן את חייו", טענו. "ההורים התנגדו למהלך לפי ייעוץ רפואי שהם קיבלו. בקשתם היחידה הייתה לקבל מכתב שחרור כדי לעבור לבית חולים אחר".
לפי המשפחה, "בית החולים סירב לתת מכתב שחרור להורים, וניסה לבצע מחטף ללא אישורם. כשהם היו בדרך לבית החולים פוריה בוצע אחריהם מרדף משטרתי, מכיוון שלמשטרה נמסר מידע שגוי מטעם בית החולים על מצבו של הילד. השוטרים שליוו את התינוק לבית חולים נדהמו לגלות שהילד לא בסכנת חיים"
במשפחה הוסיפו: "בסך הכל ההורים דאגו לשלום הילד, ודאגו שלא יכניסו את הילד לסכנת חיים ללא שיקול דעת נכון, ובניגוד לרצונם".
ברקע גרסת המשפחה, במשטרה אמרו אחר הצהריים כי בשלב זה הם יאפשרו להורים להתמקד בטיפול בבנם - ולאחר שיסתיים הטיפול המקרה ייבדק עד תום, במטרה להגיע לחקר האמת.