רופא יהודי אמריקני שמטפל בחולי קורונה בקליפורניה סיפר על התחושות הקשות שהיו לו, כשגילה שלגבר שבו הוא מטפל יש קעקועים נאציים.
באמצע נובמבר פונה החולה באמבולנס לבית החולים בסקרמנטו. בזמן שהצוות של ד"ר טיילור ניקולס נערך לבצע אינטובציה הם גילו את הקעקועים שעל גופו. "צלב הקרס התנוסס על החזה שלו. קעקועי SS וסמלים אחרים, שקודם לכן היו מכוסים מתחת לחולצה שלו, היו כעת ברורים. כולנו ראינו. סמלי השנאה הופיעו על הגוף שלו והכריזו בגאווה על הדעות שלו", אמר ניקולס, שבצוות שלו היו אדם שחור ואדם ממוצא אסייתי. "כולנו ידענו מה הוא חושב עלינו, ואיך הוא מעריך את החיים שלנו", כתב הרופא היהודי בטוויטר.
1 צפייה בגלריה
ד"ר טיילור ניקולס רופא יהודי מ קליפורניה ארה"ב
ד"ר טיילור ניקולס רופא יהודי מ קליפורניה ארה"ב
ד"ר טיילור ניקולס. "ידענו מה הוא חושב עלינו"
בזמן הטיפול בחולה, שהיה במצב קשה, היו לניקולס רגשות מעורבים. במשך חודשים ניקולס נלחם על חייהם של חולי קורונה. חלקם לא שרדו את המגפה. הוא חושש מהידבקות בנגיף, ולא פוגש את משפחתו כדי לא לסכן אותה בהידבקות. "לצערי החברה הוכיחה שהיא לא מוכנה להקשיב למדע או לתחינות שלנו. מתחננים לאנשים לקחת את זה ברצינות, להישאר בבית, לעטות מסכה, לקטוע את שרשרת ההדבקה".
ניקולס אמר שהגבר שבו טיפל היה מבוגר ובעל מבנה גוף מוצק. השיניים שלו נשרו בגלל שבמשך שנים השתמש במתאמפטמין. הוא התחנן שניקולס יציל את חייו. "אל תיתן לי למות, דוקטור", ביקש מהרופא היהודי שטיפל בו. "כשראיתי את הקעקוע של ה-SS שאלתי את עצמי מה הוא היה חושב אם היה יודע שרופא יהודי מטפל בו כרגע".
הגבר הובהל לבית החולים כשהוא סובל מקשיי נשימה. "הוא היה מפוחד. הבטחתי לו שאנחנו נעבוד קשה כדי לדאוג לו ולהשאיר אותו בחיים", אמר ניקולס, והודה שהוא שאל את עצמו מה היה קורה אם השניים היו מתהפכים בתפקידים.
ניקולס סיפר שברגע שראה את הקעקועים הנאציים על גופו של הגבר החולה הוא לא הרגיש אליו שום חמלה. "בפעם הראשונה קלטתי שאני מהסס, אמביוולנטי. המגפה התישה אותי. הבנתי שאולי אני לא בסדר", הוא אמר. ניקולס לא יודע אם החולה שרד, אך מדגיש שהוא עשה כל שביכולתו כדי להציל אותו.