חצי יממה לפני סגירת הרשימות לבחירות 2021 טוענת הבוקר (יום ה') יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי שיש עדיין סיכוי לחיבורים עם מפלגות אחרות בגוש המרכז-שמאל. בראיון לאולפן ynet היא אמרה: "האם יהיו לעבודה גם תוספות? את זה נדע במהלך היום סופית. זה עדיין פתוח".
- יש מו"מ? האם נכון לעכשיו, את יכולה להגיד לנו שיש דיאלוג עם עפר שלח ועם רון חולדאי לקראת איזשהו הסכם? "אני פוגשת היום את שלח בצהריים. דיברתי עוד אתמול עם מר חולדאי, שאני כידוע מעריכה ואוהבת ואנחנו נראה היום איך זה יסתיים. כך או כך, העובדה שמפלגת העבודה רצה עם פתק 'אמת', ובפני עצמה, לשמחתי, היא כבר עובדה מוגמרת".
- אני מנסה להבין בין השורות. את נפגשת עם שלח. זה נראה יותר טוב מאשר לדבר אתמול עם רון חולדאי. האם אפשר להעריך שחולדאי מחוץ למשחק? "היום הכול יתבהר. אני חושבת שהוכחתי לאורך הדרך שאני נותנת כבוד רב לאנשים שאני מנהלת איתם מו"מ. אני מעריכה את שניהם, אנשים מאוד ראויים. אני לא חושבת שזה ראוי שאני אדבר על ההערכות האלה בתקשורת. עדיין יש לנו היום ויש בו מרחב של אפשרויות. נראה אם ייצא מזה משהו".
3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
ח"כ מרב מיכאלי. "למנוע בזבוז קולות לגוש"
(צילום: AP)
- למה זה תמיד צריך לקרות בדקה ה-90? למה כסיסת הציפורניים של המחנה שלכם? למה אי אפשר היה לסגור את זה אתמול, שלשום, לפני שבוע? "במקרה שלי אי אפשר היה משום שנאלצתי לנהל מאבק משפטי ארוך וקשה בשביל בכלל לקיים פריימריז במפלגת העבודה. ואז היה ערעור על הניצחון שלי בבית המשפט והייתי צריכה לערוך פריימריז לרשימה".
- מה המכשולים מול שלח וחולדאי? והאם את, עם שישה מנדטים די יציבים בסקרים, בכלל רוצה צירופים? זה מועיל למפלגת העבודה? "מלכתחילה אמרתי שהמחויבות שלי היא לבנות בחזרה את מפלגת העבודה ולמנוע בזבוז קולות בגוש. אלה הדברים. לזה אני עדיין מחויבת ועל זה אני עדיין עובדת".
- מה המכשול? את לא אומרת לנו. "כי כמו שאמרתי, אני לא מנהלת את זה כאן".
3 צפייה בגלריה
רון חולדאי
רון חולדאי
רון חולדאי. "זה לא 'קחי אותי שרון'"
(צילום: הדר יואביאן )
- אוקיי, מה לגבי מרצ? זו אופציה עדיין? "מרצ הכריזה לפני כחודש לדעתי באופן פומבי, נחרץ וחד משמעי שהיא לא תתחבר עם אף אחד והיא רצה לבד. אז אני לא רואה סיבה לתהות על השאלה הזאת. אני אגיד בצורה הכי מפורשת: יש מקום חשוב בציבוריות ובפוליטיקה הישראלית גם למרצ וגם למפלגת העבודה. אנחנו צריכות וצריכים לחזור למצב הבריא שבו יש מפלגת עבודה גדולה ולידה מרצ יותר קטנה, יותר מחודדת".
- הסקרים מדברים אחרת. "הסקרים היום מדברים אחרת מלפני שבועיים. אני לא אומרת את זה ביהירות או שאננות, רק ללמדנו שהדברים הם לא מכתוב. אנחנו אלה שקובעות וקובעים את המציאות".
- הכול נכון, אבל אנחנו מדברים פה על 12 שעות קריטיות ואת אומרת שאת רוצה להציל את הגוש. את יכולה להגיע ל-9-8 מנדטים עם חולדאי ושלח, השאלה אם תתגמשי. אנשים של חולדאי אומרים: "היא לא מתגמשת, היא לא רוצה אותנו". "כן, אז אנשים אומרים דברים, בסדר".
- את רוצה אותו? "אני חושבת שהוכחתי שאני הולכת עם האמת שלי, עם הערכים שלי ועם הדברים שלהם אני מחויבת".
- אז אני שואל, את רוצה את רון חולדאי ואת עפר שלח לצידך? מאחורייך? "מה זה הדיבור הזה? 'קחי אותי שרון'? זו עבודה רצינית".
3 צפייה בגלריה
עפר שלח אולפן ynet
עפר שלח אולפן ynet
עפר שלח. "המחנה שלנו בטראומה"
(צילום: הדר יואביאן)
- כן, במובן מסוים. את מפלגה עם שישה מנדטים בסקרים, להם יש 0. את צריכה אותם לצידך כדי לגדול עוד? או רוצה אותם? "השאלה היא באמת מה הערך שהם מביאים מבחינה אלקטורלית ומה המחירים שיש בהכנסת סיעות נוספות. המחנה שלנו בטראומה מהדבר הזה. מפלגת העבודה חוזרת להיות מפלגה אמיתית ולא כזו שאוספים מפה ומשם. הציבור לא מקבל כל כך בקבלות מה שנתפס בעיניו סידור עבודה. אנחנו בודקים ובודקות איך אפשר לעשות את זה והתוצאות יהיו בהתאם".
- מס' 7 ברשימת העבודה, אבתיסאם מרעאנה, דיברה בגאווה על אי-עמידה בצפירה, ניחוחות אנטי-ציונים. זה לא נראה טוב. "לא, לא, סליחה, שום ניחוח אנטי-ציוני. היא באה להתמודד במפלגה ציונית. היא בחרה לבוא למפלגה שהקימה את מדינת ישראל, שמחויבת למגילת העצמאות. היא כתבה את הדבר הזה לפני שנים, היא בוודאי תסביר את זה בהמשך. האישה מתנגדת לאלימות מכל סוג, היא כואבת גם כשנרצחים יהודים והיא כותבת גם את הדברים האלה. אני מציעה להפסיק עם הדרמה ולהתחיל לדבר על התכנים עצמם".