ועדת השרים לאזורים מוגבלים תתכנס הערב (חמישי) לדיונים על רשימת השכונות והערים שיוגבלו בשל הזינוק בתחלואה. נכון לעכשיו, הרשימה המקורית שהוגשה על-ידי משרד הבריאות צומצמה באופן ניכר.
3 צפייה בגלריה
מחסומים והגבלות בעיר לוד
מחסומים והגבלות בעיר לוד
מסתמן סגר רק בכמה שכונות. שוטרים ללוד
(צילום: איתן אלחדז, TPS)
בשל לחצים כבדים מצד ראשי הערים, מסתמן שההגבלות יוטלו רק על השכונות גני יער וס"ח בלוד, נחלה ומנוחה וקנה הבושם בבית שמש, עמישב ביל"ו ברמלה, אחוזת רוטנטר וחב"ד בקריית מלאכי ועל שלוש שכונות בירושלים: קריית צאנז, קריית מטרסדורף ורוממה. בנוסף, ייתכן שגם השכונות שניר, נווה שלום והרכבת בלוד יוכרזו כאזור מוגבל למשך חמישה ימים.
בין הערים שנשקלה במקור האפשרות להטיל מגבלות, על שכונות או על העיר כולה: מודיעין עילית, רמלה, בית שמש, לוד, ירושלים, קריית מלאכי, בני ברק, אשדוד ורעננה. הדיון נקבע לשעה 21:30.
על פי ההמלצה המקורית של משרד הבריאות, על הערים מודיעין עילית ורמלה היו אמורים להטיל סגר מלא, ואילו בלוד היו אמורים להאריך את הסגר הקיים ולהוסיף הגבלות על עוד שלוש שכונות.

3 צפייה בגלריה
שכונת עמישב ברמלה
שכונת עמישב ברמלה
צפוי סגר רק בשכונת עמישב. רמלה
(צילום: שמוליק דודפור)
משרד הבריאות ביקש בתוכנית המקורית להטיל סגר גם על שכונת הר נוף בירושלים, אך בשל התנגדות של ראש העיר ירושלים משה ליאון - השכונה הזו כמו גם רמות ומעלות דפנה - הורדה מהרשימה.
יצוין כי שר הפנים אריה דרעי מתגורר בהר נוף. דרעי מסר בתגובה שעד לרגע זה לא ידע שהר נוף הייתה ברשימה, ולא ידע שהורדה ממנה.
3 צפייה בגלריה
מחסום משטרתי בכניסה לשכונת הר נוף
מחסום משטרתי בכניסה לשכונת הר נוף
ההמלצה לסגר ירדה. מחסום משטרתי בכניסה לשכונת הר נוף בירושלים, בגל הראשון
(צילום: יהונתן ולצר/TPS)
עיריית רמלה לא מחכה להחלטת השרים, וכבר הודיעה אחר הצהריים כי הוחלט שלא יוטל סגר על שכונת עמישב. על פי העירייה, כך הוחלט לאחר הערכת מצב נוספת שהתקיימה בעירייה על ידי ראש העיר, מיכאל וידל, יחד עם נציגי משרד הבריאות, משטרת ישראל ופיקוד העורף.
עם זאת, כדי להימנע מסגר - על פי העירייה - הוחלט על כמה הגבלות ובהן הגברת האכיפה בנושא התקהלויות ועטיית מסכות, איסור שהייה במגרשי הספורט, בפארקים ובגינות ציבוריות, והפסקת הפעילות אחר הצהריים של הגיל השלישי ובני הנוער, לרבות מועדוניות ותנועות נוער.
בלוד וברמלה הסמוכות זו לזו כבר נערכו היום באופן עצמאי לסגר נקודתי על כמה שכונות. בלוד, שבה יש נכון להבוקר 225 חולי קורונה פעילים, הכריז ראש העיר יאיר רביבו על כמה "אזורים מוגבלים" שבחלקם מתקיים סגר נקודתי כבר כמה ימים.
בשכונות הרכבת, שניר ונווה שלום החל הסגר כבר ביום שלישי, ובשכונות ס"ח וגני יער המהלך צפוי להתחיל בהמשך היום. סיום הסגר מיועד ליום שלישי הבא, אולם הוא תלוי ירידה בנתוני התחלואה.
רביבו מתח ביקורת על הממשלה, ואמר בצהריים: "הממשלה הזו מבולבלת, הממשלה הקודמת עבדה נכון. אני מצפה שגם יישובים חזקים ייכנסו לסגר. ברעננה יש אחוז תחלואה של 22%. אנחנו על 15%, למה הם לא נכנסים לסגר? אם הם לא ייכנסו ואנחנו כן - זו תהיה הפעם האחרונה שאשתף פעולה, לא מקובל עליי שהולכים על החלשים".
בעיר רעננה, שבה יש נכון להבוקר 164 חולים פעילים בקורונה, ממליץ משרד הבריאות על תגבור מספר הבדיקות. בעיריית רעננה אמרו בתגובה לדברי ראש העיר לוד: "ראש העיר חיים ברוידא לא חיכה שיכניסו את העיר לסגר ופרסם כבר אתמול שורת צעדים והנחיות שבהם הוא נוקט כדי למנוע את המשך התפשטות מעגלי ההדבקה. עצרנו את הפעילויות העירוניות במרחב הציבורי וביטלנו בין היתר אירועים, פעילויות לבני נוער וספורט עממי. אנו יודעים בדיוק מה הם מוקדי ההדבקה ומטפלים בהם בצורה נקודתית".
לפי נתוני משרד הבריאות, נכון להבוקר יש ברמלה 211 חולים מאומתים. משרד הבריאות ממליץ להחיל סגר מלא על העיר, אולם נכון לעכשיו צפוי סגר רק בשכונת עמישב. "לצערנו יש עלייה גם בעיר רמלה. כדי להקטין את התופעה יזמתי דיונים במהלך הלילה עם צמרת משרד הבריאות ופרופ' איתמר גרוטו", עדכן ראש העיר וידל את התושבים.
השתתפו בהכנת הכתבה: רועי רובינשטיין