2 צפייה בגלריה
בית ספר יסודי ב רמת גן
בית ספר יסודי ב רמת גן
בית ספר יסודי ברמת גן. ארכיון
(צילום: AP)
קבינט הקורונה אימץ את המתווה לפתיחת מערכת החינוך כולה בערים עם תחלואה נמוכה, כלומר רשויות ירוקות או צהובות. בינתיים, כיתות ה'-ו' חזרו כבר לבתי הספר ובחברה הערבית זועמים על כך שביישובים רבים במגזר בתי הספר סגורים לגמרי: "מי יפצה על עוגמת הנפש?". בדקו בעצמכם - באיזה צבע היישוב שלכם?
לפי המתווה שאושר פה אחד בקבינט, תלמידי התיכונים יחזרו כבר ביום ראשון הקרוב לבתי הספר ותלמידי חטיבות הביניים יחזרו ביום ראשון שלאחר מכן. במסגרת המתווה, התלמידים ילמדו בחצאי כיתות בלמידה משולבת - ויגיעו לפחות יומיים בשבוע לבתי הספר. המהלך ילווה בהגדלת כמות הבדיקות בקרב עובדי ההוראה והתלמידים.

בתוך כך, עם סיום יום הלימודים הראשון של תלמידי כיתות ה'-ו' בבתי הספר, משרד החינוך פרסם את נתוני התחלואה העדכניים במערכת החינוך בישראל. 27 בתי ספר ו-219 גני ילדים נסגרו בעקבות התחלואה בנגיף הקורונה. בסך הכל ישנם 1,659 תלמידים וילדי גנים ו-459 עובדי הוראה חולים.
בחינוך היסודי נמצאו נכון להיום 737 תלמידים חולים מתוך יותר ממיליון תלמידים. מדובר ב-7.41% מכלל החולים באוכלוסייה הכללית, בעוד שחלקם באוכלוסייה הוא 8.82%. בגני הילדים אובחנו 217 חולים מתוך 512,555 ילדים.
בחינוך העל-יסודי, נמצאו 651 חולים מתוך 805,7779 תלמידים. מדובר ב-7.41% מכלל החולים באוכלוסייה הכללית, בעוד שחלקם באוכלוסייה הוא 8.82%. בבתי הספר של החינוך המיוחד אותרו 32 תלמידים חולים מתוך 31,523 תלמידים. מדובר ב-0.36% מכלל החולים באוכלוסייה הכללית, בעוד שחלקם באוכלוסייה הכללית עומד על 0.

זעם בחברה הערבית: "משרד החינוך מתנהל בצורה לקויה"

בתוך כך, בחברה הערבית התעורר זעם בשל החלטת הקבינט שלפיה תלמידים בכיתות ה'-ו' שמתגוררים ביישובים כתומים ואדומים לא ישובו לספסל הלימודים היום. בין היישובים: בוקעאתא, חורה, יאנוח-ג'ת, כסייפה, מג'ד אל-כרום, נצרת, עין קנייא, עספיה, עראבה, אום אל-פחם, איכסאל, בקה אל-גרבייה, ג'דייה-מכר, דליית אל-כרמל, חורפיש, טייבה, יפע, כאוכב, כפר יאסיף, כפר מנדא, כפר קאסם, מג'דל שמס, סח'נין, עין מאהל, פריידיס, ריינה ורמלה.
"עיריית טייבה עושה מאמצים כבירים על מנת לשמור את קצב התחלואה נמוך", אמר ראש העיר עו"ד שועאע מנסור מסארוה. "הצלחנו לעצב את הקצב בכך שאחוז התחלואה בטייבה עומד על 0.61, בשעה שהקצב הארצי עומד על 1.59 פעלנו בכל הדרכים על מנת להפחית את ההדבקה".
2 צפייה בגלריה
בית ספר בכפר קאסם
בית ספר בכפר קאסם
בחברה הערבית זועמים על משרד החינוך: "התנהלות לקויה"
הוא ציין כי חרף העובדה שטייבה מבצעת בדיקות רבות, "קיבלו מנהלי בתי הספר הודעה לא-הגיונית שלפיה טייבה כתומה. לצערי, איש לא נוטל אחריות על עוגמת הנפש שנגרמת להורים ולתלמידים שהמתינו בקוצר רוח לחזור לספסלי הלימודים". הוא תקף את משרד החינוך: "מה שקרה רק מחזק את הדעה הרווחת בחברה הערבית, שלפיה משרד החינוך מתנהל בצורה לקויה, זאת בלשון המעטה. טייבה צהובה ובתי הספר חייבים להיפתח".
מרים אבו מוך, תושבת בקה אל-גרבייה: "חיכינו ששני הילדים שלי ישובו לבית הספר. הם התכוננו והתרגשו, אבל אתמול הודיעו לנו שזה לא יקרה כי העיר הפכה לכתומה אחרי שהייתה צהובה. אני לא יודעת עד מתי הילדים צריכים להישאר בבית. זה קשה מאוד. נמאס להם ללמוד מרחוק. הם רוצים להשתחרר מאווירת הקורונה שהרסה לנו את החיים".
אחמד סרסור, תושב כפר קאסם, הצטרף לדברים: "אין מצב שהילדים יישארו בבית. לפעמים אני נאלץ לא ללכת לעבודה כדי לעזור להם. הם צריכים ליווי כל הזמן. על הממשלה למצוא פתרונות ולהחזיר את כל התלמידים לבתי הספר. אנחנו במשבר כלכלי-חברתי".