3 צפייה בגלריה
אפריל בניון
אפריל בניון
אפריל בניום. שר הפנים גינה: "זה לא יעבור בשתיקה. שיתביישו"
כשמיס פרובנס, אפריל בניום, התמודדה בתחרות מיס צרפת, היא לא שיערה שהסיפור המשפחתי שלה יביא להתקפה אנטישמית חסרת תקדים בהיקפה. בניום, בת לאב יהודי, בת 21, סיפרה בגאווה במהלך נאומה בתחרות על השורשים הישראלים שלה, וחשפה שאביה הוא ממוצא איטלקי-ישראלי. היא הוסיפה שהייתה רוצה לשנות את הדעות הקדומות על ישראלים.
מאותו רגע הרשת געשה והתמלאה במאות ואלפי ציוצים ופוסטים נגד בניום. בין השאר כתבו הגולשים: "דוד היטלר, שכחת להשמיד את מיס פרובנס", "תגידו לה שישראל לא קיימת, זו פלסטין", ו"מיס פרובנס כבר הפסידה ברגע שאמרה שאביה ישראלי".
על אף גלי השנאה נגד הצעירה היהודייה, בניום זכתה בתואר היוקרתי של סגנית מיס צרפת. הזוכה בתחרות, אמנדין פטיט, גינתה בחריפות את המתקפה האנטישמית על סגניתה והביעה את תמיכתה בה. שר הפנים הצרפתי ז׳ראר דרמנין אמר: ״אני מזועזע עד עמקי נשמתי מגל העלבונות האנטישמיים נגד מיס פרובאנס. זה לא יעבור בשתיקה. שיתביישו״.
נשיא המדינה ריבלין צייץ אמש: "בראבו אפריל סגנית מיס צרפת. ההתקפות האנטישמיות נגדך מחליאות ואסור לשתוק מולן".
בהמשך גם בניום עצמה הגיבה להתקפה נגדה: "אני כמובן לא ראיתי כלום במהלך השידור החי. נודע לי על אותם דברים דרך קרובים. זה עצוב לראות התנהגויות כאלה ב-2020. אני מגנה כמובן את הדברים אבל זה לא נוגע בי לחלוטין".
"עצוב מאוד שגם בתחרות יופי, האנטישמיות ושנאת ישראל מרימות את ראשן", אמר חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב. "דווקא באירוע שאמור היה להיות מאחד, ברגע שמיס פרובנס התייחסה לארץ המוצא של אביה, ישראל, הרשת התעוררה. למרות החוק שהעברנו נגד גזענות ברשת, נראה שזה לא מרתיע".
"אכתוב לשר הממונה לבדוק אם האכיפה מספקת. כנראה שלא. אני מברך את מיס פרובנס על ההישג, ומקווה ששנאת ישראל ואנטישמיות לא השפיעו על התוצאה", הוסיף חביב.