חבר הכנסת לשעבר מיכאל (מיקי) בר-זוהר הודיע על כוונתו להתמודד על נשיאות המדינה.
1 צפייה בגלריה
מיכאל מיקי בר זוהר
מיכאל מיקי בר זוהר
פרופ' מיכאל בר זוהר
פרופ' בר-זוהר (83), סופר והיסטוריון, מייסד תנועת "אחדות" ומי ששימש הביוגרף האישי של דוד בן גוריון, אמר: "הנשיאות היא הדרך היחידה בה אוכל להגשים את חזון האחדות בין העדות והציבורים השונים בישראל: ליזום אמנה חדשה בין חילונים לדתיים; ליצור הבנה עם יהודי התפוצות; להפיח תקווה חדשה בצעירים; וללכד את העם סביב ערכים יהודיים, ציוניים ומוסריים".
בר-זוהר נולד בבולגריה ועלה לישראל בגיל עשר. נעוריו עברו עליו בתל אביב, ואת שירותו הצבאי עשה במודיעין חיל האוויר ובחטיבת הצנחנים. הוא השתתף במבצע קדש ולאחר מכן גם במלחמת ששת הימים, מלחמת יום כיפור ומלחמת לבנון.
בר־זוהר נמנה עם מקימי רפ"י ושימש גם חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה. לאורך השנים פרסם ספרים רבים על שירותי הביטחון, מלחמות ישראל והפוליטיקה הישראלית. ב-1964, ללא הכרות מוקדמת ביניהם, פתח בפניו בן גוריון את ביתו וארכיונו הפרטי ואיפשר לו להתלוות אליו בעבודתו כדי שיפרסם את הביוגרפיה שלו.
הבחירות לנשיאות אמורות להתקיים לא יאוחר מ-9 ביוני – חודש בדיוק לפני סיום כהונתו של ראובן ריבלין (9 ביולי) – ולא מוקדם מ-10 באפריל. ההזנקה של הקמפיין מחייבת איסוף של עשר חתימות של חברי כנסת.