סוריה דיווחה הלילה (בין שלישי לרביעי) על תקיפה ישראלית שהגיעה מכיוון לבנון. לפי הטלוויזיה הסורית, הדי פיצוצים נשמעו באזור דמשק ובאזור חומס. ההודעה פורסמה אחרי שבכלי תקשורת בלבנון דווח על כלי טיס ישראליים שחגים בשמי המדינה.
במרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמושבו בלונדון, אמרו כי שמונה נהרגו בתקיפה הישראלית - חמישה חיילים סורים ושלושה לוחמים זרים.
2 צפייה בגלריה
מערכת הגנה אווירית של סוריה
מערכת הגנה אווירית של סוריה
תקיפה בסוריה. ארכיון
(צילום: AFP)
גורם צבאי סורי אמר כי התקיפה הישראלית באזור גרמה לנזק לרכוש בלבד. לדבריו, התקיפה החלה בסביבות השעה 23:36 מכיוון לבנון, וכוונה לכמה יעדים במרכז ובדרום סוריה. הגורם טען גם כי "מערכות ההגנה האווירית שלנו הופעלו נגד טילי התוקפנות ויירטו את חלקם".
עיתונאי שמזוהה עם המשטר הסורי טען שהתקיפות התמקדו בכמה מוקדים בסוריה, וברשת RT בשפה הערבית דווח כי הדי הפיצוצים נשמעו גם בלטקיה. עם זאת, לדיווח לא היה אישור ממקור רשמי בסוריה.
בחודש שעבר דיווחה רשת אל-ערבייה הסעודית כי ישראל תקפה כלי רכב בצפון סוריה סמוך לאזור אל-הרמל שבגבול לבנון. לפי הדיווחים, הרכב שהותקף שימש להברחה והתקיפה בוצעה בצד הסורי של הגבול.
ארבעה ימים לפני כן דיווחה סוכנות הידיעות הסורית כי "מסוק ישראלי" תקף בית במוצב עין א-תינה הסמוך לכפר חאדר. בתקיפה נפצע, לפי דיווחים, אדם בשם תחריר מחמוד. הוא הועבר לבית החולים בקוניטרה.
פורסם לראשונה: 23:47, 08.06.21