1 צפייה בגלריה
מבצע אכיפת הנחיות הקורונה של משטרת ישראל בירושלים
מבצע אכיפת הנחיות הקורונה של משטרת ישראל בירושלים
ארכיון
(צילום: אלכס גמבורג )
חטיבת התביעות של המשטרה צפויה להגיש יותר מ-2,000 כתבי אישום נגד אזרחים שהפרו את תקנות הקורונה בחודשים האחרונים. כמו כן, מתוך יותר מ-26 אלף פניות שהתקבלו במוקד הקנסות הנוגעות לביטול דו"חות - בהן יותר מ-5,400 בקשות להישפט, הורו בחטיבת התביעות לבטל יותר ממחציתן - כ-12 אלף דו"חות.
כך למשל, בחודש אוגוסט נרשמו בסך הכול 38,089 דו"חות, מתוכם 35,180 בגין אי-עטיית מסיכה; בוצעו 32,768 ביקורי בית לנדבקים שנדרשים לשהות בבידוד; בוצעו 76,960 ביקורי בית לאזרחים לא חולים שצריכים בבידוד. כמו כן, בוצעו 17,518 בדיקות באוטובוסים ו-483 בדיקות ברכבות.
רב-פקד מאיה בוצר, סגנית ראש יחידת הסדר מותנה בחטיבת התביעות של המשטרה, אמרה ל-ynet: "הבחינות נעשות בצורה קפדנית. הבחינה נבחנת עם אסמכתא של האזרח". עוד ציינה רפ"ק בוצר, כי "כל בקשה של אזרח נבחנה על ידינו לגופו של עניין. חלקן של הבקשות עסקו בביטול דו"חות שניתנו על ידי אלפי השוטרים הפרושים בשטח במסגרת המאבק בהתפשטות הנגיף, ואילו חלקן האחר של הבקשות עסק בבקשת האזרח להישפט על העבירה המיוחסת נגדו".
כפי שצוין, נבחנו גם פניות של יותר מ-5,400 אזרחים שביקשו להישפט ועיקרן בגין דו"חות שנגעו לעבירות כגון יציאה למרחב הציבורי למטרה או פעולה שאינה על-פי התקנות ואי-עטיית מסכה - עבירה שבגינה ניתנו יותר מ-14 אלף דו"חות, מתוכם כ-1,300 בקשות להישפט. רב-פקד בוצר הוסיפה ואמרה כי "כמות נכבדה של בקשות שהתקבלו וניתנה לגביהן ההחלטה על ביטול הדו"ח".
במשטרה מדגישים כי ביטול הדו"ח אינו מעיד על פגם בשיקול דעתו של השוטר, ש"מבצע עבודתו נאמנה ובמסירות למשימה הלאומית שמונחת על כתפו אך לא נחשף כל העת לכלל הנסיבות לכאורה שאותן מציג הפונה ונכללות במסגרת הליך בחינת הבקשה".