נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו הודיע הערב שהוא נדבק בנגיף הקורונה. הוא סיפר שביום ראשון הוא חש ברע וסבל מחום גבוה ושיעול. אתמול עבר בדיקת קורונה שגילתה שהוא נדבק בנגיף. "כולם ידעו שבמוקדם או במאוחר זה יגיע לחלק ניכר מהאוכלוסייה. הבדיקה שלי יצאה חיובית", אמר הנשיא.
בשיחה עם כתבים בברזיליה, כשהוא עוטה מסכה לבנה, אמר בולסונרו שהוא התחיל לקבל טיפול רפואי ומצבו השתפר. לדבריו כעת הוא מרגיש טוב והחום שלו ירד. הוא ביקש מהכתבים לשמור על מרחק. "אתם לא יכולים להתקרב אליי יותר מדי, בסדר?", אמר הנשיא.
6 צפייה בגלריה
נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו
נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו
בולסונרו משוחח עם הכתבים
(צילום: AFP, TV BRASIL)

6 צפייה בגלריה
נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו
נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו
(צילום: AFP, TV BRASIL)

6 צפייה בגלריה
נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו
נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו
(צילום: AFP, TV BRASIL)
כשנשאל על מצבו הבריאותי אמר נשיא ברזיל: "אני בסדר, נורמלי. אני אפילו רוצה לעשות סיבוב, אבל לא יכול לעשות זאת בגלל המלצות הרופאים". בולסונרו ציין שהוא נוטל את התרופה היידרוכלורוקין (תרופה נגד מלריה ששמה עלה פעמים רבות כתרופה אפשרית לקורונה, למרות היעדר הוכחות) ואת האנטיביוטיקה אזיתרומיצין.
אתמול, בעקבות דיווחים שהוא חש ברע, אמר בולסונרו לתומכיו מחוץ לארמון הנשיאות בברזיליה שהוא עבר בדיקת רנטגן ולאחר מכן בדיקת קורונה: "בדקתי את הריאות, הן נקיות, אוקיי? עשיתי לפני זמן קצר בדיקת קורונה, אבל הכול בסדר".
6 צפייה בגלריה
נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו מפגין נגד ה סגר
נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו מפגין נגד ה סגר
בולסונרו בהפגנה נגד הסגר בברזיל
(צילום: AFP)
במהלך משבר הקורונה מרבה בולסונרו להמעיט בסכנות של הנגיף. הוא כינה את הקורונה "שפעת קטנה" ואמר שעברו כספורטאי יגן עליו מהווירוס. בולסונרו התעמת עם ראשי מדינות המחוז בברזיל שהטילו סגר, ואמר שאין שום דרך למנוע הידבקות של 70% מהאוכלוסייה. הוא ציין שהחלטת הרשויות המקומיות להשבית את הכלכלה גורמת נזק אדיר.
בכמה הזדמנויות הגיע בולסונרו להפגנות נגד ההגבלות במדינות המחוז. באותן הפגנות הנשיא לא שמר על מרחק ולחץ את ידיהם של המפגינים שמתנגדים לסגר. בניגוד להנחיות סירב בולסונרו פעמים רבות לעטות מסכה - גם אחרי ששופט הורה לו לעשות זאת בסוף יוני. שני שרי בריאות התפטרותו מתפקידם במהלך המשבר בגלל חילוקי דעות עם הנשיא.
בסוף השבוע השתתף בולסונרו בכמה אירועים ונראה בקרבתו של שגריר ארה"ב טוד צ'פמן, במהלך חגיגות יום העצמאות האמריקני ב-4 ביולי. בתמונות תועדו השניים ללא מסכות. שגרירות ארה"ב בברזיליה אמרה אתמול שהשגריר אכל ארוחת צהריים עם בולסונרו, עם בנו של הנשיא (חבר הקונגרס אדוארדו בולסונרו) ועם חמישה שרים בממשלה. לשגריר אין תסמינים, אך הוא יעבור בדיקה ליתר ביטחון.
בחודש מרץ, אחרי שנפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפלורידה, עבר בולסונרו שלוש בדיקות קורונה ולא אובחן כחולה. חברים רבים במשלחת שליוותה אותו לארה"ב נדבקו.
בולסונרו אינו המנהיג היחיד בעולם שנדבק בקורונה. לפניו נדבק בנגיף בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה, שבחודש אפריל אושפז במחלקה לטיפול נמרץ ומאז התאושש. כמו בולסונרו גם ג'ונסון השמיע בתחילת המשבר התנגדות להטלת סגר, אך בהמשך שינה את דרכו. מנהיג נוסף שנדבק בקורונה הוא נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס, ששוחרר מבית החולים בשבוע שעבר.
אחרי ארה"ב מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בברזיל הוא הגבוה ביותר בעולם: יותר מ-1.6 מיליון איש נדבקו בקורונה במדינה הגדולה באמריקה הלטינית. כ-65,000 איש מתו מהנגיף. מדינות מחוז וערים בברזיל החלו בחודש שעבר להסיר הגבלות לאור ירידה במספר החולים החדשים.