לפחות שבעה גברים ריתקו בכוח נער שחור שמת יומיים לאחר מכן במתקן לבני נוער במישיגן. כך עולה מתיעוד ממצלמות אבטחה במתקן שפורסם אתמול (יום ג') על ידי ג'פרי פיגר, עו"ד מאזור דטרויט המייצג את עזבונו של הנער. לדבריו, העובדים אחזו בזרועותיו וברגליו של קורנליוס פרדריקס בן ה-16, שעבר התקף לב, והתיישבו עליו, בזמן שצרח שהוא לא יכול לנשום.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

האירוע התרחש ב-29 באפריל. בקטעים מהתיעוד מאקדמיית לייקסייד בקלמזו, נראים אנשי הצוות דוחפים את פרדריקס לרצפה ומרסנים אותו בכוח אחרי שזרק כריך בקפיטריה. ניתן לראות כ-12 בני נוער יושבים בקפיטריה באותו זמן. בתביעה אזרחית שהוגשה בחודש שעבר נכתב כי הנער צרח "אני לא נושם" בזמן שרותק לרצפה במשך כ-12 דקות.
בסרטון נראה כי כמה מהגברים מושכים ומחזיקים את זרועותיו ורגליו של פרדריקס בעוד אחרים יושבים או נשענים על חזהו ובטנו. לקראת סוף הסרטון נראה הנער צולע ונופל לרצפה כשאנשי הצוות מנסים להושיב אותו. לאחר מכן מגיעים אנשי צוות אחרים ומתחילים לבצע בו החייאה.
2 צפייה בגלריה
עובדים מרתקים נער לרצפה קורנליוס פרדריקס לייקסייד מתקן לבני נוער מישיגן
עובדים מרתקים נער לרצפה קורנליוס פרדריקס לייקסייד מתקן לבני נוער מישיגן
צרח "אני לא נושם" בזמן שרותק לרצפה במשך 12 דקות. פרדריקס
"הוא לא נלחם בכלל, הנעליים והרגליים שלו פשוט מונחות שם", אמר פיגר בהתייחסו לסרטון. הרשויות מסרו שהנער עבר דום לב, אושפז בבית החולים ומת יומיים לאחר מכן. הרשויות קבעו שסיבת המוות היא הריגה. הרופא שערך את הנתיחה שלאחר המוות קבע כי פרדריקס מת מתשניק, מצב שבו חמצן אינו מגיע בכמות מספקת לרקמות הגוף.
שניים מהעובדים, מייקל מוסלי וזכרי סוליס, ואחות, הת'ר מקלוגן, פוטרו. הם מואשמים בהריגה ובהתעללות בילד. פיגר אמר שהוא דוחק ברשויות להעמיד לדין אנשים נוספים שהיו מעורבים בתקרית. "כפי שניתן לראות בסרטון, הרבה יותר משני אנשים מעורבים בחניקתו", הוסיף פיגר. "אני קורא להם לשקול מחדש (להעמיד לדין) את האנשים האחרים, שברור שהיו מעורבים בהריגתו של קורנליוס".
פרדריקס עבר לחסות המדינה לפני כמה שנים, לאחר שאמו מתה ואביו נכלא. פיגר אמר כי בוחן פורנזי במשרדו בדק את הצילומים וכי חלקים מהווידיאו חסרים. עם זאת, הוא לא אמר שהוא מאמין שהסרטון נערך. "יש קפיצה ופתאום אנשים שהיו שם לפני שנייה כבר לא נמצאים שם", הוא אמר.
2 צפייה בגלריה
עובדים מרתקים נער לרצפה קורנליוס פרדריקס לייקסייד מתקן לבני נוער מישיגן
עובדים מרתקים נער לרצפה קורנליוס פרדריקס לייקסייד מתקן לבני נוער מישיגן
"הוא לא נלחם". אנשי הצוות נשענים על הנער
לדברי פיגר, בחקירה חשפה מדינת מישיגן כי אנשי הצוות בלייקסייד חנקו את פרדריקס כצעד משמעתי. "מדובר בסרטון מחריד והוא מדגים את מה שעובדים אחרים אמרו לנו על תרבות של הפחדה והתעללות במתקן לייקסייד", אמר פיגר. "עובד אחד אמר לנו שכדי לעבוד שם כל מה שאתה צריך זה לנשום ולהסכים לקבל 13 דולר לשעה. המנגנון להתמודדות עם ילדים במתקן זה היה התעללות ופחד. למעשה, נהגו לחנוק ילדים באופן קבוע".
גם אקדמיית לייקסייד מופיעה בתביעה האזרחית. "פעולות אנשי הצוות המוצגות בסרטון אינן עומדות בקנה אחד עם מדיניות ונהלי המתקן", נמסר בהצהרה. עוד נמסר כי עובדי לייקסייד מיומנים בטכניקות למניעת הסלמה של עימותים וכי מדיניותה היא להשתמש בריתוק רק במצבי חירום כאשר ילד "מפגין סכנה ממשית לעצמו או לאחרים. וגם במקרים אלה, ההתערבות צריכה להיות ברמה המינימלית האפשרית".
לייקסייד סיפקה שירותים למשרד הבריאות ושירותי הרווחה במישיגן, לטיפול בילדים במערכות אומנה ומערכת משפט לנוער. המדינה אמרה בחודש שעבר כי היא סיימה את ההתקשרות עם אקדמיית לייקסייד והעבירה את כל 125 בני הנוער ששוכנו במקום. פיגל אמר כי החברה שמפעילה את לייקסייד מפעילה מתקנים נוספים במדינות אחרות.