1 צפייה בגלריה
מפגינים נגד נתניהו הוכו בתל אביב
מפגינים נגד נתניהו הוכו בתל אביב
תקיפת המפגינים על ידי פעילי ימין, אמש
(צילום: אסף שפיר)
שלום לך, אדוני ראש הממשלה. בשבועות האחרונים הפכתי לאזרח מפוחד. התחושה לא נעימה. כבר שנים שאני חוזר וטוען שהדמוקרטיה הרבה יותר חזקה מאלה שרוצים לפגוע בה. שנים כתבתי שגם אם לא הצבעתי לך, היו לך הישגים מרשימים. כתבתי שיש לך גם טענות נכונות. בעצם, כתבתי אותן בעצמי בלי קשר אליך. הייתי בעד פסקת ההגבלה, ובעד החוק הצרפתי. אתה היית נגד. פה ושם דיברנו. עכשיו, כשזה מתאים לך, אתה בעד. עכשיו, כשזה אישי, למענך בלבד, אני נגד.
האמת המוחלטת לא הייתה רשומה על שמו של מחנה אחד. גם בענייני שחיתות ורדיפה המחנה שלך השמיע טענות נכונות ושגויות. כך גם המחנה שמפגין נגדך. העניין הוא שכבר לא מדובר בוויכוח לגיטימי. הוא נגמר. הבעיה היא איתך, מר נתניהו. משום שאתה לא שותף לשום ויכוח ענייני. עכשיו זה אתה, ומה שמעניין אותך זה רק אתה.
כדי לחסל דמוקרטיה אין צורך בהמונים אלימים שינסו ליצור אנרכיה. אין צורך לשרוף את הפרלמנט. יש צורך באווירה. ויש צורך במיעוט קטן ואלים. הם כבר כאן. הסכין נשלפה במוצ"ש. ויש פצוע. הגז כבר רוסס. אותך הם מעריצים, ואתה לא מתנער מהם. הם כבר צועדים עם המנון הערצה לרוצח יגאל עמיר. פעם היית יכול לומר: ידי לא הייתה במעל. לא עוד. הפעם זה אתה. הם לא זקוקים להוראות, הם זקוקים לרוח המפקד. אתה המפקד. אתה מספק את הרוח הרעה.
שקרים, אנחנו יודעים, הם הנשק של האנטישמים. עכשיו זה אתה. המפגינים הם לא מפיצי מחלות, ובמקום שתרסן שקרים של בנך בעניין הזה אתה מהדהד את המסר. גם השר לביטחון הפנים מגויס. שמענו את ההוראות שלו לקציני המשטרה. סהדי במרומים שאני שותף לחלק מהביקורת שלו על מנגנוני אכיפת החוק, אבל אצלו מדובר בחציית קו אדום. הוא רוצה לאתגר את בג"ץ. לאתגר זה לרמוס. ההשתקה גם בתוך המחנה שלך: אתמול הודעתם על סילוק יפעת שאשא-ביטון מהדרך. זה בכלל לא ברור שבוויכוח לגופו של עניין היא הצודקת, אבל ברור לחלוטין שההשתקה שלה מסמנת את הרוח. זה רק עניין של זמן עד שהחוליגנים של לה-פמיליה, או התאומים שלהם, יתנפלו גם עליה.
רוב הבוחרים שלך, גם ה"בייס", הם לא עדר. אחד מהם הוא יאיר אלוני, טייס קרב, איש ימין שפירסם פוסט קשה נגדך. הוא לא לבד. עוד אנשי ימין חושבים כמוהו, והם לא מעטים. הבעיה היא שבין התומכים שלך יש מיעוט קטן אבל מאוד מסוכן. מיעוט שרוצה הפחדה והשתקה. המיעוט הזה שש אלי מלחמת אחים. אתה יכול לעצור את ההידרדרות, ואם נותר בך בדל של דאגה לאינטרס הלאומי — אז היכנס לפעולה. הכדור אצלך.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com