מיזם מרגש של שלוש מִבשלות בירה מארגנטינה הסתיים בימים האחרונים במפח נפש, כשהתברר כי חביות הבירה שהטמינו בספינה נטושה על קרקעית האוקיינוס נעלמו, כנראה אחרי שמישהו החליט לגנוב אותן.
2 צפייה בגלריה
צוללן צלילה צוללנים צולל צוללים
צוללן צלילה צוללנים צולל צוללים
הגנבים כנראה לא יימצאו לעולם. ב-19 בינואר הכול עוד היה במקום
(צילום: shutterstock)
שלוש המִבשלות הטמינו ב-22 בנובמבר כ-700 ליטר בירה במה שנותר מספינת הדיג הרוסית קרונומטר, שננטשה אחרי קריסת ברית המועצות ונסחפה אל חופי ארגנטינה. הספינה שוכנת בעומק של 20 מטר מתחת לפני הים, ובשנים האחרונות הפכה ליעד פופולרי עבור צוללנים.
במבשלות המקומיות בחרו בספינה כאתר האידיאלי לבחינת ההשפעה שתהיה ללחץ ולעומק של הים על משקה השכר. אחרי השבת החביות מן הים התכוונו המבשלות לערבב את הבירה בחומרים נוספים ולהפיק ממנה כ-2,000 בקבוקי משקה. מנהלי המיזם, שהמתינו שנה ארוכה לקבלת האישורים הדרושים, תכננו שהבקבוקים יישאו את שמה של הספינה, ושחלק מההכנסות יוקדשו למוזיאון למדעי הטבע בעיר מאר דה פלאטה.
החלום הזה התנפץ בשבוע שעבר, כשבבדיקה בספינה גילו צוללנים כי החביות נעלמו. בבדיקה דומה שנערכה להן לפני כחודש וחצי, ב-19 בינואר, הן עוד היו במקום. ייתכן כי כשניסו לגנוב חבית אחת או שתיים גרמו גנבים לשחרורן של חביות אחרות, ואלה נסחפו בים.
2 צפייה בגלריה
צוללן צלילה צוללנים צולל צוללים
צוללן צלילה צוללנים צולל צוללים
הבירה נגנבה, אבל אי אפשר לשתות
(צילום: shutterstock)
אחד הצוללנים, קרלוס ברלס בן ה-52, סיפר שבכה כשגילה מה קרה: "אני מניח ששניים או שלושה אנשים עומדים מאחורי המעשה הזה. החלום להניח לבירה להתבשל בקרקעית האוקיינוס נגוז. הם גנבו לא רק את החביות, אלא גם את התקוות של אנשי עסקים ושל מי שעובדים קשה לפרנסתם, אנשים שגם כך סבלו משנה לא טובה. הם גזלו את ההזדמנות לגייס כסף שיסייע למוזיאון".
לפי שעה לא סומנו חשודים במעשה, וספק אם אין פעם יתגלו כאלה. חלק מהמעורבים במיזם הסבירו שהבירה שהוטבעה במצולות ממילא אינה מוכנה לצריכה, ושלפיכך מי שגנב אותה עתיד היה לגלות שהוא אינו יכול לשתות אותה. על כל פנים, בצוות הפרויקט יש מי שכבר מבטיחים לנסות להוציאו לפועל שוב, ולעשות זאת ממש בקרוב.