ירידה במספר המאובחנים - וגם בשיעור הבדיקות החיוביות: משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול (יום א') אובחנו 951 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. זו הפעם הראשונה זה שבועיים שמספר המאובחנים נמוך מאלף.
1 צפייה בגלריה
מתחם היבדק וסע בגני יהושוע
מתחם היבדק וסע בגני יהושוע
מתחם היבדק וסע בגני יהושוע
(צילום: ניצן דרור)
בסך הכול התקבלו אתמול תוצאות של 19,337 בדיקות קורונה, ושיעור הבדיקות החיוביות ירד משמעותית אף הוא, ל-5.5%. בשבועיים האחרונים כמעט מדי יום שיעור החיוביים היה גבוה מ-6%, ולעתים אף טיפס אל יותר מ-7%. עם זאת, מחצות אובחנו כבר 278 מאומתים ושיעור הבדיקות החיוביות שוב טיפס ל-7.3%.
לפי נתוני משרד הבריאות, בימים האחרונים חלה ירידה במספר המאובחנים שאינם נמצאים במוקדי הסיכון או חזרו מחו"ל. כך, ב-16.7 היו 1,828 כאלה, ובכל יום נרשמה ירידה עד שאתמול היו 278 מאומתים כאלה בלבד.
מפרוץ המגפה נדבקו כבר 50,714 איש, ומספר החולים הפעילים (כלל הנדבקים פחות אלו שהחלימו ואלו שנפטרו) הוא 28,424. מתוך החולים הפעילים, 681 מאושפזים בבתי החולים. 259 חולים הם במצב קשה ו-75 מונשמים. מפרוץ המגפה נפטרו 415 בני אדם מסיבוכי הקורונה.
בתוך כך, ברקע דיון מכריע שמתקיים הבוקר אצל ראש הממשלה ואמור לחרוץ את גורלה של מערכת החינוך ויקבע אם ומתי לסגור את בית הספר של החופש הגדול, התפרסם דוח חדש של המל"ל ומרכז המחקר של הכנסת שבחן את נתוני התחלואה במערכת החינוך מאז ההקלות באפריל.
מהדוח החדש, שהוצג בימים האחרונים לראשי מרכז השלטון המקומי, עולה כי עיקר הנדבקים בבתי הספר והגנים הם תלמידים: 66% מהנדבקים היו תלמידים, בעוד 34% היו מורים וגננות. עם זאת, יש לציין כי לא ברור היכן נדבקו - בבית ספר או דווקא בביתם או במקום אחר.
אחוז הנדבקים בקרב עובדי ההוראה היה גבוה במיוחד במסגרות הגיל הרך (גיל 0־6). מפילוח תחלואת הילדים עולה כי 14% מהנדבקים הם בגני הילדים, 47% בבתי ספר יסודיים ו־39% בקרב תלמידי החטיבות והתיכונים. מפילוח התחלואה בקרב עובדי ההוראה עולה כי 36% מכלל הנדבקים הן גננות, 46% בבתי הספר היסודיים ו־18% במסגרות העל־יסודיים.