גוז'ף דיאנג'לו בן ה-74, שנודע בכינוי "הרוצח מגולדן סטייט" והחל ב-1975 את מסע הפשיעה המחריד שלו, שכלל לפחות 13 מקרי רצח ועשרות מקרי אונס, נשלח אתמול (יום ו') לכלא לשארית חייו.
4 צפייה בגלריה
ג'וזף ג'יימס דיאנג'לו
ג'וזף ג'יימס דיאנג'לו
דיאנג'לו בבית המשפט. רצח ואנס עשרות
(צילום: EPA)
על דיאנג'לו, שוטר לשעבר שחי "חיים כפולים" כרוצח ואנס סדרתי בשנות השבעים והשמונים, נגזר מאסר עולם. הוא נעצר לפני שנתיים, 43 שנה אחרי שהתחיל את מסע הפשיעה, בזכות דגימת DNA. עד אז זהותו של "הרוצח מגולדן סטייט" הייתה תעלומה שבה עסקו שורה ארוכה של בלשים חובבים. ב-2016 חידשו הבולשת הפדרלית (FBI) והרשויות בקליפורניה את החקירה והכריזו על פרס בסך 50 אלף דולר לכל מי שיביא למעצרו והרשעתו של החשוד.
4 צפייה בגלריה
ג'וזף ג'יימס דיאנג'לו
ג'וזף ג'יימס דיאנג'לו
דיון באולם נשפים, שיהיה מקום לכולם
(צילום: EPA)
אתמול דיאנג'לו לא הראה כל רגש במשך הדיון בגזר הדין. הדיון, שנמשך כשעתיים, נערך באולם נשפים באוניברסיטה בסקרמנטו שהוסב לבית משפט כדי שכל משפחות הקורבנות יוכלו להגיע תחת תקנות הקורונה. כשניתנה לו ההזדמנות לדבר, התרומם מכיסא הגלגלים שעליו ישב, הסיר את המסכה, הביט לעבר משפחות הקורבנות ואמר: "הקשבתי לכל הדברים שלכם, אני באמת מצטער ומתנצל בפני כל מי שפגעתי בו".
נציגי התביעה אמרו לאחר מכן כי התנצלותו של דיאנג'לו לא הייתה כנה, ואף הציגו סרטון וידאו שלו שצולם בתאו ושבו נראה כי הוא אינו זקוק לכיסא גלגלים.

דיאנג'לו הודה לפני חודשיים ב-13 מקרי רצח וב-13 מקרי אונס שהתרחשו בין השנים 1975 ל-1986. הוא מסר את ההודאה כחלק מעסקת טיעון עם התביעה בארה"ב - שבתמורה הסכימה שלא לדרוש את עונש המוות. הוא הודה בעבר בעשרות מקרי אונס נוספים שעליהם חלה התיישנות. לפי התביעה, הוא פרץ לכ-120 בתים ב-11 מדינות במסגרת מסע הפשיעה שלו.
4 צפייה בגלריה
הרוצח הסדרתי
הרוצח הסדרתי
דיאנג'לו כשנעצר לפני שנתיים
(צילום: EPA)

4 צפייה בגלריה
ג'וזף ג'יימס דיאנג'לו
ג'וזף ג'יימס דיאנג'לו
הפרס שהציעו ב-FBI
(צילום: AFP)
התובעת הכללית בסקרמנטו, אן-מארי שוברט, אמרה עם היוודע דבר מעצרו של דיאנג'לו לפני שנתיים כי "התשובה לחידה תמיד הסתתרה כאן בעיר". במרוצת השנים דבקו בדמותו כינויים כגון "העוקב הלילי" ו"האנס מהאזור המזרחי".
דיאנג'לו זכה לכינוי "הרוצח מגולדן סטייט" בספרה של הסופרת מישל מקנמארה "נעלם בחשיכה", שבו חקרה את הנושא בהרחבה. מקנמארה הלכה לעולמה בטרם הגיעה הפרשה אל סופה.