בית המשפט השלום בירושלים האריך היום (שני) בשלושה ימים את מעצרו של החשוד בניסיון דריסת מפגינים אמש בהפגנה שהתקיימה סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים. לדברי השופט, מחומר החקירה עולה חשד סביר שהחשוד "נהג באופן פרוע שסיכן את חייהם של משתמשים בדרך". החשוד, שמעיד שהשתמש בסמים בבוקר האירוע, ייבדק על-ידי פסיכיאטר במהלך מעצרו.
5 צפייה בגלריה
נהג נעצר
נהג נעצר
"לא מדובר בניסיון פגיעה". מעצר הנהג, אמש
(צילום: gettyimages)
5 צפייה בגלריה
נהג נעצר
נהג נעצר
"ישנן מסוכנות ועילת שיבוש חקירה". הנהג לאחר המעצר
(צילום: gettyimages)
5 צפייה בגלריה
נהג נעצר
נהג נעצר
(צילום: gettyimages)
5 צפייה בגלריה
נהג נעצר
נהג נעצר
(צילום: gettyimages)
השופט אמר במהלך הארכת המעצר כי "החשוד מעיד על עצמו שהשתמש בסמים בבוקר האירוע. לאחר מעצרו הוא השתולל וניסה לתקוף שוטרים. מחומר אחר של התיק עולה כי הוא גם סירב לתת בדיקות לגילוי סמים. ישנן מסוכנות ועילת שיבוש חקירה, ובחובתו גם ארבעה חודשי מאסר על תנאי בגין עבירות תעבורה".
מעצרו של החשוד, תושב ירושלים בשנות ה-20 לחייו, הוארך עד ל-23 בספטמבר בשעה 12:00. עורך דינו, איתמר בן גביר, הגיש עיכוב ביצוע להחלטת בית המשפט. לדבריו, "לפי הסרטונים רואים מפורשות שלא מדובר בניסיון פגיעה. מי שרוצה לדרוס לא עוצר בחריקת בלמים, ולא נוסע לכיוון הכותל".
5 צפייה בגלריה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
רגע המעצר, אמש
(צילום: דוברות המשטרה )
עו"ד בן גביר הוסיף: "אמא שלו התריעה מספר פעמים על מצוקתו הנפשית, ויש לו עבר אשפוזי. הוא הסכים לבדיקה פסיכיאטרית. בנסיבות האלה יש לבדוק את מצבו הנפשי. יש כאן אדם שצריך סיוע ועזרה רפואית, אבל לא בכוונתו לסכן חיי אדם".
עורכי דינו של החשוד טוענים גם כי הוא אומר שיש בידו את "הסוד לסוף הקורונה", שלדבריו כלל לא קיימת.

אשר בן דוד, שהגיע להפגין אמש בבלפור, סיפר בראיון לאולפן ynet כי "שמע נהמה של מנוע מאיץ וחריקת בלמים בזמן שישבתי על הרצפה. מטר מהתמונות שתועדו". לדבריו, "הרכב עצר במקום שבו שנייה קודם לכן ישבנו אנשים".
בן דוד משוכנע כי הרכב ניסה לפגוע במפגינים: "הוא נסע במהירות מטורפת, בלם והמשיך לנסוע במהירות שוב". לדבריו של בן דוד, "האיש עבר שוטר בלי ששאל להוראות, האיץ לתוך קהל, כך שלומר שהוא ניסה לנסוע לכותל, לטענתו, זה בדיחה".