אמריקנית שנחטפה על-ידי בן זוגה לשעבר, שפרץ לביתה ותקף אותה, ניצלה לאחר שכתבה על כף ידה "911" – מספר הטלפון של מוקד החירום בארה"ב – ובכך סימנה את מצוקתה למנעולן, אותו היא הזמינה לביתה עוד לפני שנחטפה.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
1 צפייה בגלריה
תקיפה מינית
תקיפה מינית
הושיטה את כף היד פעמיים, כדי לוודא
(צילום: shutterstock)
האירוע התרחש ביום שישי האחרון בעיירה מידוויי שביוטה. המנעולן סיפר לתקשורת המקומית כי האישה הראתה לו בחשאי את כף ידה בעודה מדברת עמו על דרכי התשלום על עבודתו. לדבריו, הגבר שהיה עמה בבית התנהג בצורה חשודה ו"ריחף מעליה" כל העת. "הוא לא התרחק ממנה יותר ממטר", אמר המנעולן, שהזדהה רק בשמו הפרטי גרג.
"היא ישבה שם ודיברה איתי על סוגי התשלום שאני מקבל והכול, ואז היא הסתובבה קצת, לזווית קצת אחרת, והראתה לי את כף ידה, שעליה היה כתוב 911", סיפר המנעולן לערוץ הטלוויזיה המקומי KSTU. "אז ברור שזה תפס את תשומת לבי. אבל הייתי עם מסכה, אז לא יכולתי לסמל לה משהו באמצעות הפה".
"דגל אדום" נוסף שבו הבחין המנעולן, כלשונו, היה כאשר האישה נדרשה לבקש מהגבר שהיה בבית גישה לטלפון שלה, על מנת לשלם לו באמצעות אפליקציית Venmo. בשלב זה, הוסיף, האישה הציגה לו פעם נוספת את כף ידה, "כדי לוודא שראיתי זה". הוא מספר שיצר עמה קשר עין על מנת להבטיח לה, שכן, הוא הבחין במצוקתה.
לאחר שסיים את עבודתו ועזב את הבית התקשר גרג למכר שלו מה-FBI, וזה הנחה אותו לדווח על כך מיד למשטרה. השוטרים שהגיעו למקום עצרו את הגבר שהיה שם, גרנט אגרטסן, בחשד לחטיפה, מעקב לא חוקי, הסגת גבול פלילית ותקיפה.
לפי הדו"ח המשטרתי מהאירוע, אגרטסן היה בעבר בן זוגה של האישה. הוא כעס על כך שהחלה לצאת עם גבר אחר והתווכח עמה. בדו"ח מצוין כי האישה הזמינה את המנעולן על מנת למנוע מאגרטסן להיכנס לביתה, אך זה הקדים את המנעולן ונכנס לשם בכוח ביום חמישי.
"כמנעולן, הייתי מעורב בכמה מצבים של אלימות משפחתית, אבל מעולם לא משהו כזה", סיפר גרג. "האישה הייתה די חכמה בכך שיכלה לעשות את מה שעשתה. זה לא שהייתי צריך לנחש מה ממש קרה פה. היא נתנה לי רמזים ברורים למדי".