2 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: יואב זיתון)
חייל בשירות חובה המשרת באחת מהחטיבות המרחביות ביהודה ושומרון נעצר בימים האחרונים בחשד שניסה לאנוס חיילת המשרתת עמו - תוך שאיים עליה בנשקו האישי. כך נודע ל-ynet. במשטרה הצבאית החוקרת חושדים כי החייל ניסה לתקוף את הקורבן כמה פעמים.
החקירה הסמויה נגדו התנהלה במשך כשבוע בעקבות תלונת החיילת, ובטרם מעצרו של החייל. מעצרו של החייל הוארך ביום חמישי האחרון בבית הדין הצבאי ביפו והיום (שני) הוא הובא לדיון נוסף לבקשת הפרקליטות הצבאית שרוצה להאריך את מעצרו.
החייל הכחיש בחקירתו את המיוחס לו וטען שכלל לא היה מגע מיני או פיזי בינו לבין החיילת. לדבריו, חוקרי מצ"ח לא הציגו בפניו את הטענות והראיות נגדו. בפרקליטות מייחסים לחייל עבירות של ניסיון אינוס, מעשה מגונה בכוח, סחיטה באיומים, שימוש בלתי חוקי בנשק והדחה בחקירה. לפי בית הדין הצבאי התגבש חשד סביר נגד החייל בעבירות המיוחסות שלו, אך בית הדין נעתר לבקשתו ואסר לפרסם את פרטיו.
2 צפייה בגלריה
עו"ד עידן דביר
עו"ד עידן דביר
עו"ד עידן דביר, המייצג את החייל
(צילום: יואב חסקלוביץ')
מצה"ל נמסר בתגובה: "ביום חמישי האחרון נעצר חייל בחשד לעבירות מין, הדחה בחקירה ושימוש בלתי חוקי בנשק. מעצרו של החייל הוארך על ידי בית הדין הצבאי עד היום, לצרכי חקירה. היום צפוי להתקיים דיון נוסף בעניין מעצרו של החייל. מטבע הדברים, לא ניתן למסור פרטים נוספים אודות החקירה בשלב זה".
גורם צבאי מסר כי "בהתאם להחלטת בית הדין הצבאי, שמו של החייל, דרגתו, פרטיו ושם יחידתו אסורים בפרסום".