חשבון הטוויטר הרשמי של שגרירות ישראל בגאנה פרסם אתמול (ג') ציוץ שהכפיש את הציבור החרדי והביע תמיכה מרומזת בהעלאה לגרדום של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו. הציוץ נמחק תוך זמן קצר ומשרד החוץ חוקר את המקרה.

1 צפייה בגלריה
הציוץ של חשבון השגרירות
הציוץ של חשבון השגרירות
הציוץ שעורר סערה
הציוץ המדובר נכתב בתשובה לציוץ של עיתונאי שהשווה את ההפגנה הסוערת מול מעון ראש הממשלה להפלת הבסטיליה. בציוץ נכתב: "אויי, גונבים לך את המדינה? אויי... אני מציע לך לעשות גוגל ולראות מדוע העלו לגרדום את לואי והקוקיה שאיתו. מציע לאברכים להתחיל לחפש עבודה כי הכספים שהם מקבלים מהמיסים שלנו הולכים להיגמר... אוייי".
בתוך זמן קצר הציוץ המדובר נמחק, אך הוא הספיק לעורר סערה ברשת. גם בנו של ראש הממשלה שיתף את הציוץ ותייג בתגובה את שר החוץ גבי אשכנזי ואת השגרירה בגאנה שני קופר.
בבדיקה ראשונית עלה כי מי שכתב את הציוץ הוא בן זוג של אחד השליחים בשגרירות, שאינו עובד בשגרירות. הוא התיישב מול המחשב וביקש לצייץ מהחשבון הפרטי שלו. הוא לא שם לב שהחשבון הרשמי של השגרירות מחובר וצייץ כביכול בשם השגרירות.
ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "הציוץ שפורסם בחשבון הטוויטר של שגרירות ישראל בגאנה פורסם על ידי גורם שאינו מוסמך שהתחבר בטעות לחשבון השגרירות. מיד כשהתבררה הטעות נמחקה ההודעה. מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז הנחה לתחקר את המקרה".