מעצרה של הגננת מרמת גן החשודה בהתעללות בפעוטות הוארך היום (ב') בארבעה ימים. הגננת, בת 63 שעובדת בגן מוכר בעיר, חשודה בעבירות של התעללות פיזית ונפשית בחסר ישע ושיבוש מהלכי משפט. בית המשפט אסר על פרסום שמה עד להחלטה אחרת, לבקשת סנגורה.
הפרשה התפוצצה אתמול, לאחר שבתקופה האחרונה ההורים לילדי הגן, המיועד לבני שלושה חודשים עד שלוש שנים, חשדו שמשהו לא כשורה, וביקשו לצפות במצלמות האבטחה. בשלב הראשון הם סורבו, אך בהמשך הצליחו להגיע לצילומים בסיוע של אחד העובדים. כשצפו בהקלטות הם נחרדו לגלות אירועי אלימות קשים, בהם פעוטות מורמים מהידיים, סופגים סטירות ומוטלים לתוך לולי השינה בחוזקה. בסוף השבוע הגישו ההורים תלונה במשטרה, שהובילה לפתיחת חקירה.
2 צפייה בגלריה
הגננת בבית המשפט
הגננת בבית המשפט
"נראה שהחשודה פעלה להסתיר את מעשיה". הגננת בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי )
השופטת ענת יהב מבית משפט השלום בתל אביב, שהורתה על הארכת מעצרה של הגננת, קבעה כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות ואף למעלה מכך. "מהסרטונים נראית החשודה דוחפת, חובטת ומסירה מדרכה פעוטות כאילו היו מטרד. בהמשך לכך נראה כי אותם עוללים נפגעו כתוצאה מכך". בהמשך התייחסה השופטת לניסיונות השיבוש: "נראה שהחשודה פעלה להסתיר את המעשים ועניין זה צריך להתבהר עד תום".
נציג המשטרה, רס"ב גיא קלדרון, אמר בפתח הדיון כי "מדובר באחת העבירות החמורות שמשטרת ישראל מכירה". קלדרון הראה לשופטת ארבעה סרטונים וביקש להאריך את מעצרה בשבעה ימים. "מדובר בחשודה שתקפה קטינים שהיו תחת אחריותה מספר רב של פעמים. רוב האירועים מתועדים ויזואלית", אמר נציג המשטרה. "החשודה כבר ביצעה שיבוש הליכי חקירה בכך שלקחה את המצלמות הישנות וביקשה מבעל מקצוע למחוק את הסרטונים, אולם משטרת ישראל תפסה מצלמות אחרות ובהן יש תיעוד של החשודה מבצעת את המיוחס לה. היא נחקרה וקושרת את עצמה לדברים".
2 צפייה בגלריה
הגננת בבית המשפט
הגננת בבית המשפט
"אחת העבירות החמורות שמשטרת ישראל מכירה". הגננת בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי )
סנגורה של החשודה, עו"ד ישר יעקובי, הגיב על החשדות לשיבוש מהלכי משפט מצד מרשתו: "ראו חלק מהסרטונים בטלוויזיה, והחומר ממנו יצאו הראיות כבר נמצא בידי המשטרה. עצם השיבוש שאני לא יודע את מהותו מצביע אולי שיש עוד דברים, אבל זה לא רציני. אנחנו פועלים על פי ראיות, על פי מה שמונח בפני בית המשפט. עילות המעצר מאפשרות שחרור של אישה בת 63, שנמצאת בטראומה קשה. השיבוש פה לא ייתכן".