2 צפייה בגלריה
עבד אל-לטיף אל-זיאני בחתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
עבד אל-לטיף אל-זיאני בחתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
א-זיאני בטקס חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
(צילום: gettyimages)
שר החוץ של בחריין הפתיע את שר החוץ בישראל עם מכתב רשמי לציון יום השואה הבינלאומי. "ממלכת בחריין מתאבלת על מיליוני הקורבנות שנרצחו בפשע המתועב נגד האנושות ועומדת בסולידריות לצד הניצולים ובני משפחותיהם. אין מקום לאנטישמיות, גזענות וקיצוניות. רק שלום ואהבה", כתב השר עבד א-לטיף א-זיאני.
המכתב המרגש הגיע אתמול (רביעי) ללשכתו של השר גבי אשכנזי. עוד נכתב בו כי יום השואה הבינלאומי הוא תזכורת תמידית למאבק בשנאה, כדי שלעולם לא נחזה עוד בזוועות כמו אלו שנעשו בתקופת מלחמת העולם השנייה.
2 צפייה בגלריה
גבי אשכנזי
גבי אשכנזי
קיבל את המכתב המרגש. השר גבי אשכנזי
(צילום: מוטי קמחי)
"יום הזיכרון הבינלאומי לשואה ניצב כגלעד לזכר קורבנות השואה, וכתזכורת תמידית לחובתנו האוניברסלית להיאבק בכל צורות האנטישמיות והשנאה, כדי שלעולם לא נחזה עוד בזוועה כזאת. היום, לאור החזון לשלום של הוד מעלתו המלך חמד בן עיסא אל חליפה, ובשיתוף פעולה עם שותפותינו במזרח התיכון, אנו ממשיכים לזרוע את זרעי הדו-קיום, ובכך מציגים לאזור ולעולם שאין מקום לבורות ולקיצוניות, רק לשלום ולהבנה", כתב א-זיאני במסר מקרב לעם היהודי כולו.
בתוך כך שר החוץ אשכנזי שוחח אמש עם עמיתו האמריקני, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, ובירך אותו עם כניסתו לתפקידו. השניים דנו בנושאים אסטרטגיים אזוריים, על המשך הרחבת מעגל השלום, האיום האיראני ונושאים נוספים.
אשכנזי אמר לבלינקן: "ארה"ב היא ידידתה הגדולה של ישראל ושותפה אסטרטגית לתהליך השלום, היציבות הביטחונית האזורית והיבטים כלכליים. הסכמי השלום בהובלת ארה"ב יצרו קואליציית שלום רחבה במזרח התיכון ועל כולנו להמשיך ולפעול להרחבת המעגל והסרת כל איום היכול לערער את היציבות הביטחונית באזור. אני בטוח שיחד נדע לפעול נגד הטרור העולמי וכל איום על היציבות המובל על ידי איראן ושלוחותיה". השניים סיכמו להמשיך ולדבר וקבעו להיפגש כשהדבר יתאפשר.