לאחר שהמשטרה הודיעה שתהדק את הסגר בסוף השבוע ותפעיל יותר מחסומים, נראה כי האכיפה משמעותית וקפדנית יותר: במהלך סוף השבוע האחרון נרשמו 11,437 דו"חות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ.
מתחילת כניסתן של תקנות הקורונה לתוקף, משטרת ישראל מפרסמת נתונים בכל יום בנוגע לכמות הדו"חות הארצית שנרשמה. לפי שעה עומד המספר על למעלה מחצי מיליון דו"חות - אך במשטרה לא מפרטים על אודות הערים והיישובים שבהם הם נרשמו.
מוקדם יותר הבוקר סיירו שוטרים גם בשכונות החרדיות בירושלים כגון מאה שערים, בית ישראל וסנהדריה, וגם בשכונת רמה ב' בעיר בית שמש, שם דווח על מוסדות לימוד חרדיים שפועלים בניגוד לתקנות. במשטרה מבהירים כי לא ייכנסו למוסדות לימודיים שבהם לומדים ילדים, אלא יקנסו את מנהל המוסד.
בנוסף, אל עבר כוחות יס"מ שהגיעו הבוקר לשכונת מאה שערים נזרקו ביצים וחפצים שונים, וכן נשמעו קריאות בגנותם. חלק מתושבי מאה שערים טוענים כי ההגעה של המשטרה לשכונה נועדה אך ורק לייצר תמונה של אכיפה וכי אין להגעה לשכונה החרדית שום נגיעה לאכיפת תקנות הקורונה עצמן.
1 צפייה בגלריה
אכיפת משטרה בטיילת תל אביב
אכיפת משטרה בטיילת תל אביב
ארכיון
(צילום: נדב אבס)
מרבית הדו"חות בסוף השבוע - 9,224 במספר - נרשמו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת, דו"חות הניתנים גם בהתקהלויות אסורות של מי שמרוחק מביתו מעל 1,000 מטר למטרה אסורה, ובהם גם 1,514 דו"חות בגין אי עטיית מסכה.

148 דו"חות נרשמו בגין הפרות חובת הבידוד, 120 דו"חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 345 דו"חות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה. בכל השבוע שעבר רשמה המשטרה 33,296 דו"חות כשמרביתם (24,363) ניתנו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת.
במשטרת ישראל אמרו הבוקר כי מלבד רישום הדו"חות, השוטרים ערכו ביקורות אחר יישום ההנחיות ב-3,230 בתי עסק. 239 דו"חות אזהרה ניתנו וב-215 בתי עסק בוצע דילול קהל. בנוסף, בוצעו בדיקות להימצאות בבידוד ל-921 חולים מאומתים השוהים בביתם וכן ל-2,638 מחויבי בידוד ברחבי הארץ.