המצלמה הישראלית שרואה ברזולוציה חסרת תקדים – מהחלל: על הלוויין הישראלי אופק 16, ששוגר ביום שני בלילה מבסיס פלמחים אל החלל, מותקנת מצלמת היופיטר, הקטנה מרכב פרטי ושוקלת 120 ק"ג בלבד. המצלמה כבר הניבה תפוקות מבצעיות מלוויינים ישראליים קודמים ממשפחת אופק, אולם הגרסה החדשה שלה צפויה לשפר ללא היכר את התוצרים שיגיעו אל יחידת המודיעין החזותי של צה"ל, 9900.
2 צפייה בגלריה
מצלמת היופיטר
מצלמת היופיטר
מצלמת היופיטר
מצלמת החלל יופיטר, שפותחה ב"אלביט מערכות", היא מולטי-ספקטרלית ומאפשרת צילום ברזולוציה גבוהה בזום של עד 50 ס"מ מהקרקע, כל זה בזמן שהלוויין נמצא בחלל במרחק 600 ק"מ מכדור הארץ. מצלמת היופיטר יכולה לצלם שדה ראייה של 15 ק"מ בכל צילום – מה שמאפשר למעשה לכסות ב"שוט אחד" מתחמים נרחבים – בין אם של תוכנית הגרעין ופיתוח הטילים של איראן או בסיסים של הצבא הסורי, שבהם מתבססים כוחות גיס קודס של משמרות המהפכה.
את מצלמת היופיטר אפשר להתקין גם על לוויינים קטנים. היא מתגאה ביכולת צילום שרגישה לכלל הגוונים, ויש לה בין היתר אפשרות להוסיף ערוץ צילום – מה שמגדיל את תפוקת המצלמה. היופיטר, שלה יכולת הפקה של 30 אלף פיקסלים לתמונה, כבר הופעלה גם בגופים אזרחיים בארץ, וגם בחו"ל על-ידי מדינות זרות שרכשו אותה לטובת תצפית ומודיעין, חקירות יעדים, הגדרת אובייקטים קטנים ומבודדים והתמצאות סביבתית.
2 צפייה בגלריה
שיגור לוויין
שיגור לוויין
שיגור הלוויין אופק 16
(צילום: משרד הביטחון )
מדינות שרכשו את המצלמה הישראלית השתמשו בה גם להדמיית תשתיות וניטור סביבתי. לאחר שיגור הלוויין השבוע, יש בחלל תשע מצלמות כאלו שפועלות על גבי לוויינים. המצלמות משרתות חמש מדינות, ובהן גם ישראל.
היופיטר תועבר להפעלת יחידה 9900, אם לא יהיו תקלות, כבר בשבועות הקרובים, ותצטרף לשדרוגים משמעותיים נוספים שעברה היחידה של אמ"ן. בין היתר מדובר על הקמת יחידת הרחפנים, שיחד עם המצלמה תסייע ביצירת תמונה תלת-ממדית ומדויקת של שטח האויב ויעדיו.