3 צפייה בגלריה
קו 19 של אגד בירושלים
קו 19 של אגד בירושלים
חייל קיבל אישור לנסוע בבגדים אזרחיים - ונקנס. ארכיון
(צילום: גיל יוחנן )
חייל צה"ל עלה היום (ב') על אוטובוס מטבריה לתל אביב והתבקש לשלם על הנסיעה - אף שקיבל אישור לנסוע בתחבורה ציבורית ללא מדים. "מדובר ב-120 שקל, אבל יותר מהכול כאב לי שצעקו עליי מול הנוסעים האחרים", הוא אמר ל-ynet.
החייל, שניסה לחזור לביתו שבמרכז הארץ לאחר שירות של 28 יום ברציפות, סיפר על שאירע: "קיבלתי אישור לנוע בבגדים אזרחיים, והעבירו לי אישור מצולם בוואטסאפ. עליתי על קו 836 מהתחנה המרכזית בטבריה לתל אביב, ושתי דקות אחר כך הופיע מבקר של אגד".
3 צפייה בגלריה
קנס שקיבל חייל צה"ל על לבישת בגדים אזרחיים באוטובוס
קנס שקיבל חייל צה"ל על לבישת בגדים אזרחיים באוטובוס
קנס שקיבל חייל צה"ל על לבישת בגדים אזרחיים באוטובוס
החייל סיפר שהוא ניסה להציג את המסמך דרך הטלפון הנייד שלו, אך המבקר לא הסכים לראות מסמך שאינו מודפס. "הוא יצא עליי מול כל האוטובוס, הקצין שלי התקשר וסיפרתי לו על הדו"ח - והוא רצה לדבר עם המבקר אבל המבקר לא הסכים", הוסיף החייל שנקנס בסכום של 120 שקל, "הכסף הוא בכלל לא הסיפור, אלא העלבון. רק רציתי להגיע הביתה".
עו"ד עדי כרמלי, המייצג את החייל, סיפר כי חיילים נוספים פנו אליו בתלונות דומות. "פניתי לשרת התחבורה מירי רגב ואני מצפה לתשובה מהירה. לא סביר בעיני שחיילי צה"ל יזכו ליחס כזה, לא כל שכן שמדובר בחיילים שכל חטאם היה לנסוע על אזרחי עם אישור מצולם", הוא אמר.
3 צפייה בגלריה
עדי כרמלי
עדי כרמלי
עו"ד עדי כרמלי. "פניתי לשרת התחבורה, מדובר ביחס לא סביר"
דובר חברת אגד רון רטנר מסר בתגובה: "הנחיית משרד התחבורה, המתואמת עם משרד הביטחון ושלטונות צה"ל, מחייבת חיילים לנוע עם חוגר ומדים באוטובוסים במסגרת הסדר נסיעה חינם. לאור זאת הפקח מילא את חובתו כשורה ועל פי הנהלים.
"אתם מוזמנים לפנות אל משרד התחבורה, הגוף האחראי לאכיפה וקביעת גובה הדו"חות, להמשך בדיקה ולהגשת ערעור. חשוב להדגיש כי אנו באגד מלאי הערכה וכבוד לחיילי צה"ל. עם זאת האוטובוסים בקווי השירות פועלים על בסיס הוראות ותקנות משרד התחבורה, ללא כל מרחב תמרון ושיקול דעת. כך גם המבקר מצווה לפעול, חובתו לתעד ולשקף את המתרחש באוטובוס ולדווח לאגד ולמשרד התחבורה.
"כאמור, בכל מקרה בו חייל או נוסע אחר סבור שדו"ח שנרשם לו אינו תקני ואינו מוצדק, הוא רשאי לפנות למשרד התחבורה ולערער על הדו"ח שנזקף לחובתו. רק משרד התחבורה רשאי לשקול בערעור ולשנות את גזירת המבקר, אשר כאמור דיווח על אשר התרחש באוטובוס".