שלטונות בולגריה חשפו רשת פושעים שעסקה בזיוף מסמכים ושטרות, ושכדי להוכיח את איכותם הגבוהה של הזיופים הציגה ללקוחותיה דרכון בולגרי הנושא את תמונתו של שחקן הקולנוע האמריקני סילבסטר סטלון, הידוע ככוכב של סרטי "רוקי".
1 צפייה בגלריה
בולגריה כנופיית זייפנים דרכון מזויף עם דמותו של סילבסטר סטאלון סטלון
בולגריה כנופיית זייפנים דרכון מזויף עם דמותו של סילבסטר סטאלון סטלון
סילבסטר סטלון הבולגרי, בדרכון המזויף
(צילום: AFP)
לפי התביעה הבולגרית, הכנופיה מנתה ארבעה בני אדם שהפיצו זיופים של ניירות בולגריים רשמיים ושל שטרות דולר ואירו ברחבי בולגריה. הפושעים נתפסו אחרי שחיפושים נערכו ב-30 מקומות ברחבי המדינה, במבצע משותף שכלל גם את היורופול והשירות החשאי של ארה"ב.
במהלך חיפוש בדירה בעיר פלובדיב שבדרום בולגריה תפסה המשטרה שטרות מזויפים של אירו ושל דולרים שאיכותם הייתה גבוהה למדי וכך גם ערכם. עוד נמצאו שם תעודות זהות בולגריות מזויפות ורישיונות נהיגה בולגריים מזויפים.
בהודעה הרשמית של התביעה על המעצר נמסר: "החוקרים מצאו גם דרכון בולגרי עם תמונתו של השחקן האמריקני המפורסם, והוא שימש כדוגמה שבאמצעותה המחישו העבריינים ללקוחות את האיכות הגבוהה של תוצריהם המזויפים".
בולגריה חברה באיחוד האירופי, אבל היא עדיין נחשבת למדינה הענייה ביותר באיחוד. השחיתות והפשע עדיין פושים בחלקים נרחבים ממנה, אם כי בשנים האחרונות, בלחץ בריסל, נרשמת בה התקדמות במישור זה.