חברי הקואליציה במועצת העיר בני ברק תקפו הערב (יום ג') את הממשלה ואת העומד בראשה, בנימין נתניהו, כאשר דרשו להעביר החלטה שתאפשר לפתוח את החנויות והעסקים בעיר. זאת, בהתאם לכללי התו הסגול ובכדי למנוע קריסה כלכלית של התושבים.
חברי הקואליציה מחו על התנהלות הממשלה ונתניהו, שלטענתם מאפשר פגיעה אך ורק בערים החרדיות. אתמול הפכה בני ברק לעיר ירוקה כשאחוז הנדבקים בה עומד על פחות מ-3.
2 צפייה בגלריה
ישיבת מועצה על גג עיריית בני ברק
ישיבת מועצה על גג עיריית בני ברק
"לפתוח חנויות כדי שעסקים לא יקרסו". ישיבת המועצה על גג בניין העירייה, הערב
סגן ראש העיר מנחם שפירא אמר כי "אנחנו מוכנים לקחת אחריות ולאשר לחנויות לפתוח כי אנשים פושטים רגל בלי שום היגיון, כמו כל מדיניות הקורונה". המשנה לראש העיר וסגנו חנוך זייברט אמר: "אני חושב שנקבל פה החלטה שאנחנו מבקשים מראש הממשלה לרדת מאיתנו ושיפסיק לפגוע בנו. בואו נקבל החלטה שראש הממשלה יפסיק להכות בנו".
שפירא הוסיף: "בואו נקבל החלטה שאנחנו רוצים לפתוח את החנויות כדי שעסקים לא יקרסו. אנשים מסכנים, כבר אין להם כסף לקנות לחם וחלב. צריך לתת לבעלי עסקים לפתוח כי אין כל היגיון שהחנויות יישארו סגורות".
2 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
"שיפסיק לפגוע בנו". נתניהו
(צילום: אמיל סלמן)
כשחברי הקואליציה דיברו, השמיעו חברי האופוזיציה קריאות ביניים: יעקב וידר מהליכוד תקף ודרש שהמועצה דווקא תתמקד באכיפה. "צריך לקבל החלטה שתהיה פה אכיפה כלפי כולם כי יש הפרות גדולות", אמר חבר המועצה.
בהמשך המשיכו חברי הקואליציה לתקוף את שרי הממשלה. שפירא פנה אל וידר וביקש ממנו להעביר מסר לחברי הממשלה: "תגיד להם שיפתחו כבר את החנויות. הם יושבים שם, יש להם לשכות, משכורות, רכבים, נהגים, עוזרים ויש להם הכול. הם סוחטים את האזרחים עם החנויות. איפה שיש ראש עיר של הליכוד אין סגר ורק בערים החרדיות עושים סגרים. זאת דוגמה למה פותחים את אילת, כי יש ראש עיר של הליכוד".
וידר הגיב: "אתם ורק אתם, עסקני העירייה, הבאתם את העיר לקריסה מוחלטת שעד עכשיו כולנו לא התאוששנו ממנה. במקום להפיק לקחים מההתנהלות הכושלת שלכם אתם מאשימים את כל העולם. את הסגר על בני ברק, כזכור לכולם, יזמו השרים ליצמן ודרעי מהמפלגות שלכם, ולא ראש הממשלה ושרי הליכוד, שדווקא העבירו סיוע אדיר של 25 מיליון שקלים לתושבי העיר.
"הצגתי תכנית מסודרת לאכיפה, הסברה ומיקוד הבדיקות שתאפשר את פתיחת העסקים בעיר והחזרת החיים בעיר למסלולם, אבל אתם מצביעים נגדה כי היא לא תאפשר לכם לעגל פינות למקורבים שלכם. זאת בושה וחרפה כי מאחורי כל עסק סגור יש לפחות משפחה אחת שאין לה מה לאכול".