עובד מגן דוד אדום שהגיע לערוך בדיקות קורונה לדיירים בבניין ביפו - שבו מתגורר גם שופט בית המשפט העליון ג'ורג' קרא - תועד כשהוא יורק על שלוש תמונות שעליהן מופיעות דמויות של ישו ומריה. בתיעוד ממצלמות האבטחה שבפתח הכתבה ניתן לראות את העובד במסדרון הבניין לאחר הבדיקה כשהוא מוריד את בגדי המיגון, מסתובב כדי לירוק על שלוש התמונות - ששייכות לדיירים נוצרים בבניין - ולאחר מכן נכנס למעלית.
2 צפייה בגלריה
עובד מד"א יורק על תמונות של ישו ומריה
עובד מד"א יורק על תמונות של ישו ומריה
פשט את מדי המיגון - וירק
(צילום: מתוך מצלמות אבטחה)
2 צפייה בגלריה
עובד מד"א תועד יורק על תמונות דתיות נוצריות
עובד מד"א תועד יורק על תמונות דתיות נוצריות
"צריך להרחיק עבודה זרה". העובד פושט את בגדי המיגון
(צילום: מתוך מצלמת אבטחה)
אחד הדיירים, שראה את העובד במצלמות האבטחה, יצא אחריו והתעמת איתו על שעשה. הדייר הנסער שאל תחילה את העובד מי הוא ומדוע הגיע לבניין, ולאחר מכן - כשאמר לעובד שראה את היריקה במצלמות האבטחה - שאל אותו מדוע עשה זאת. הדוגם השיב כי "מדובר בעבודה זרה".
הדייר הזועם אמר בין היתר לעובד: "אתה ירקת על התמונות שלי, שאנחנו מאמינים בהן, מול העיניים שלי במצלמות. למה עשית את זה? אתה יודע שאנחנו מאמינים בתמונות האלה? למה ירקת על תמונות שלא שייכות לך?".
העובד, שביקש מהדייר "תן לי להמשיך בעבודה", הסביר גם כי "בתורה שלנו כתוב שצריך להרחיק כמה שיותר עבודה זרה". הדייר השיב על כך: "אתה נכנסת פה לבית פרטי, זה לא שטח שלך. אתה באת לבית שלי". העובד, שמיהר לעזוב את המקום, התלונן בפניו על כך שהוא לא עוטה מסכה, נכנס לרכבו ודרש מהדייר לאפשר לו לנסוע.
דיירי הבניין הזועמים טענו לאחר שנחשפו למקרה: "מדובר באדם שהתנהג בצורה גזענית וחמורה, שלא צריך להמשיך בעבודות ציבוריות - לא רק במד"א אלא בכל מקום". כאמור, בבניין הזה מתגורר גם שופט העליון ג'ורג' קרא שנחשב לאחת הדמויות הבולטות בקהילה הנוצרית ביפו.
ממד"א נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור שבגינו נקרא העובד לבירור בהנהלת מד"א. לעובד הובהר כי הוא אינו ראוי ללבוש את מדי הארגון וכי אין לו מקום בשורותיו, והוא הושעה לאלתר. בכירי מד"א יצרו קשר עם נציג הקהילה, הביעו זעזוע והתנערו מהמעשה. במד"א פועלים זה לצד זה נוצרים, מוסלמים, דרוזים ויהודים, דתיים וחילוניים במסירות אין קץ. מד"א, כארגון ההצלה הלאומי, ימשיך לפעול להצלת חיים בכל מקום ובכל זמן תוך ייצוג כלל הדתות והמגזרים במדינת ישראל".