בית משפט השלום בכפ"ס גזר הבוקר (יום א') חצי שנת עבודות שירות על השוטר שמואל כץ (53) מפרדס חנה, שהורשע בהפרת אמונים לאחר שניהל שיחות מיניות עם אישה יום לפני שהתאבדה. השופט מיכאל קרשן, שגזר על השוטר גם חמישה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בסך 8,000 שקל לשני ילדיה של המנוחה, מתח ביקורת על הפרקליטות שביקשה לגזור על כץ שישה חודשי עבודות שירות, והוסיף כי אילולא הבקשה הוא היה גוזר על השוטר שנה מאסר בפועל.
"מעשיו עולים כדי מעילה חמורה באמון הציבור, הוא ניצל את תפקידו ואת מדיו כדי לספק את יצריו המיניים שהתעוררו כלפי אישה חלשה ומוחלשת, נכה בגופה ומעורערת בנפשה", קבע השופט קרשן בהתייחס לשוטר. "במסגרת מילוי התפקיד שהוטל עליו לדאוג לשלומה הנפשי הוא התנהג כלפיה באופן המתואר בכתב האישום".
1 צפייה בגלריה
גזר דינו של שמואל כץ השוטר שהורשע בהפרת אמונים
גזר דינו של שמואל כץ השוטר שהורשע בהפרת אמונים
כץ. הודה והורשע בהפרת אמונים
(צילום: יאיר שגיא)
לפי כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז מרכז נגד השוטר ששירת בתחנת קדומים בשומרון, ב-28 במרץ 2018 התקבל דיווח מבית מלון בהרצליה על כך שאישה שנשמעת מעורערת בנפשה התקשרה וביקשה להזמין חדר בקומה הכי גבוהה.
בעקבות הדיווח נשלח השוטר כץ מלווה בחייל בשירות סדיר לביתה של האישה, נכה שמרותקת לכיסא גלגלים. הוא שוחח עמה והיא אמרה לו שאין בכוונתה לשים קץ לחייה. כץ שאל את האישה אם היא "מתעסקת עם גברים נשואים?" כי הוא נשוי. לאחר מכן הוא עזב את ביתה והבטיח להתקשר אליה.
אחרי חצות השוטר התקשר לאישה, ובמהלך השיחה שאל לגילה, החמיא לה על איך שהיא נראית צעירה לגילה ושוחח איתה על תמונות עירום שלה שקיימות ברשותה. במהלך השיחה התבטא כאמור השוטר במילים בעלות אופי מיני.

"כמה זמן את בלי גבר?"

בהמשך, כך לפי כתב האישום, שאל השוטר את האישה אם בנה בבית ואמר לה: "את מושכת אותי בלשון, תיזהרי לא תמשכי אותי בדברים אחרים, תיזהרי זה כואב". בנוסף התעניין השוטר כץ בסיבת גירושיה של האישה ושאל אותה: "כמה זמן את בלי גבר?". הוא אף "ייעץ" לה: "את צריכה גבר לקום איתו בבוקר, מדי פעם לקבל מכה שיזיז לך את העצמות".
בהמשך המשמרת יצר השוטר שוב קשר עם האישה, שאל אותה אם בנה חזר והציע לבוא אליה. "אם עכשיו אני עולה אלייך וזה, מי יודע אם אני מתמזמז או לא. את צריכה להיות איתי עדינה, אני לא אוהב אגרסיביות". כץ אף ציין כי הוא מכיר מקרוב את המושג "סאדו מאזו".
בהמשך המשמרת יצר השוטר שוב קשר עם האישה - והציע לבוא אליה: "מי יודע אם אני מתמזמז או לא"
אחר כך הגיע שוב לביתה של האישה, וביקש מהחייל להישאר בניידת ולענות למי שיחפש אותו בקשר. כץ עלה לבד לדירתה של האישה ושהה שם במשך שעה. יום למחרת שמה האישה קץ לחייה בקפיצה מבניין מגורים.
כץ הורשע לפי הודאתו. בשלב הטיעונים לעונש ביקשה סנגוריתו עו"ד תמי אולמן להתחשב בהודאה ובכך שהוא לא יכול היה לדעת מה מצבה. לדבריה, "הנאשם מבין כי חטא, הוא לוקח אחריות על הדברים הלא נכונים וטובים שהוא עשה. עשרות שנים הוא שירת במשטרה מעולם לא הייתה תלונה נגדו. הנאשם לא יכול היה לצפות שהמנוחה תתאבד. הנאשם קיבל את עונשו בראש ובראשונה שיימינג בתקשורת לשמו הטוב ופיטוריו מהמשטרה".
כץ, שנחקר במח"ש, אמר בשלב הטיעונים לעונשו: "אני לוקח אחריות על מה שעשיתי, אני מבקש סליחה".
ממשטרת ישראל נמסר: מדובר בשוטר לשעבר, שלפני כחצי שנה פוטר מהמשטרה, זאת לאחר שהושעה ועוד בטרם הורשע בעבירה שיש עמה קלון. אנו רואים בחומרה רבה את המעשים החריגים שאינם עומדים בקנה אחד עם ערכי המשטרה ונורמות ההתנהגות המצופות מכל שוטר.