2 צפייה בגלריה
משפחת אסיף ממושב ניר עקיבא בהכנות למימונה
משפחת אסיף ממושב ניר עקיבא בהכנות למימונה
משפחת אסיף בהכנות למימונה, ניר עקיבא
(צילום: חיים הורנשטיין)
ההכנות כבר הושלמו, ועוד שעות ספורות תחל החגיגה האמיתית: לאחר שבוע של מצות, הערב (שבת) תתקיים חגיגת המימונה עם המופלטות, המרציפנים, הריבות, העוגיות והאירוח הלבבי. מזג האוויר בחגיגות הערב יהיה קר, בעיקר בהרים. לא צפוי גשם.
ברחבי הארץ עסקו משפחות רבות ימים ארוכים בהכנת המטעמים המיוחדים של המימונה, והפעם השמחה גדולה שבעתיים - לאחר שבשנה שעברה היקף החגיגות צומצם משמעותית עקב מגפת הקורונה והסגר.
2 צפייה בגלריה
משפחת נחמיאס מעפולה בהכנות למימונה
משפחת נחמיאס מעפולה בהכנות למימונה
"מזמינים לחגוג כפול". משפחת נחמיאס מעפולה
(צילום: גיל נחושתן)
בזמן שרובנו כרסמנו מצות עם שוקולד, משפחת אסיף ממושב ניר עקיבא שבמועצה האזורית מרחבים הכינה בקדחתנות מטעמים למימונה. "אחרי שבשנה שעברה חגגנו רק עם המשפחה הגרעינית, השנה נחגוג עם המשפחה המורחבת ועם חברים קרובים, בהתאם למגבלות הקורונה", אומרת אילנית אסיף, "אחד מפירושי המימונה הוא 'מזל והצלחה', אז בהזדמנות זו נאחל לכולם שנה של מזל, שפע וברכה".
משפחת נחמיאס מעפולה סיימה ביום חמישי את ההכנות, וההתרגשות רבה. "בשנה שעברה לא חגגנו בגלל הסגר וישבנו בבית מבואסים, אז השנה אנחנו מזמינים את כל עם ישראל לחגוג איתנו אירוע כפול, כולל שנה שעברה", הסביר האב, דודו נחמיאס. "זו תהיה חגיגה בסדר גודל אחר, עם להקת לילות המזרח והסולן ליאור ביטון ואוכל כיד המלך".
ביישובים רבים יתקיימו הערב חגיגות עירוניות, שחלקן בכל זאת ייראו קצת שונה עקב הגבלות הקורונה. בפתח תקווה החגיגות ייערכו הערב בשני סבבים (ב-20:30 וב-22:00), בבריכת עמישב. החגיגה תיערך בכיבוד קל, בהרשמה מראש, למתחסנים ולמחלימים.
בשוהם חגיגת המימונה תיערך בשלושה סבבים, בגן השעון. החוגגים יקבלו ביציאה מארז אישי עם עוגיות. בירוחם המוקד יהיה ב-21:00, בלובי המתנ"ס. ייערכו שם חגיגות 70 שנה לירוחם עם הצדעה לדור המייסדים, בהשתתפות נציג ממשלת מרוקו, ולבעלי דרכון ירוק בלבד.
בעפולה יחגגו ב-21:00 בפארק העירוני עם הזמר שלומי מלכה, והכניסה תתאפשר למחוסנים בלבד. במודיעין יחגגו גם כן ב-21:00 בשדרת מרכז העיר. תופיע שם להקת "לב טוב" עם מוזיקה אותנטית, מופלטות וחגיגה - על פי התו הסגול. ברחובות האטרקציה תהיה "מימונה ניידת" - אוהל מקושט ועליו הפייטן בן עשור ומגיש מופלטה מתוקים ינדדו בין שכונות העיר. בערים ויישובים רבים אחרים יחגגו מחר, יום ראשון.
השתתפו בהכנת הכתבה: מתן צורי, אילנה קוריאל, ישראל מושקוביץ, ליאור אל-חי, איתן גליקמן ומאיר תורג'מן