3 צפייה בגלריה
התפרעויות בדיר אל אסד
התפרעויות בדיר אל אסד
אחרי האירוע בדיר אל-אסד, אתמול
(צילום: פאדי אמון)
"זה היה כמו לינץ'. ראינו את המוות בעיניים", כך סיפרה היום (א') למקורביה אחת משוטרות מג"ב שהותקפה אתמול במהלך ההתפרעות בחתונה בדיר אל-אסד שבגליל, וחולצה על ידי אחד התושבים. עם זאת, ביישוב זועמים על כניסת השוטרים לחתונה, ותולים את האשמה בהתפרעות במשטרה.
בתיעוד שהופץ לאחר ההתפרעויות נראים תושבים מכים באלה את אחד השוטרים, וחברו ירה באוויר כדי להרחיקם. בתקרית נפצע תושב דיר אל-אסד באורח קשה מירי וארבעה שוטרים נפצעו קל מיידוי אבנים. המשטרה הודיעה שהלילה נעצרו 11 חשודים במעורבות באירועים, ושצפויים מעצרים נוספים.
השר לביטחון פנים עמר בר לב הוציא אמש הודעה שבמסגרתה קרא לשני הצדדים לשמור על השקט והסדר. בינתיים, במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחו בחקירה והחרימו את האקדחים מכל השוטרים המעורבים באירוע.

3 צפייה בגלריה
התפרעויות בדיר אל אסד
התפרעויות בדיר אל אסד
אחרי ההתפרעות בדיר אל-אסד
(צילום: פאדי אמון)
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע בדיר אל-אסד
זירת האירוע בדיר אל-אסד
(צילום: דוברות המשטרה)
בשיחה עם מקורביה, שעות לאחר האירוע, תיארה שוטרת בת 19 מהכוח שהוזעק למקום מה קרה לה ולחברתה. "היינו בסיור שגרתי ושמענו יריות. הבנו שזה מגיע מכיוון החתונה", אמרה.
הכוח, שכלל שתי ניידות, עצר במרחק מה מהחתונה שממנה עלה קול הירי. "איך שהגענו התחילו לתקוף אותנו מתוך החתונה", סיפרה. "בשלב מסוים הם בודדו את כל הכוח. כל שוטר היה לבד. אנחנו היינו שתיים ליד הרכב, ואז הגיע המון והתחיל לתקוף אותנו בבעיטות, משיכה בשערות והפילו אותנו על הרצפה. ראיתי את המוות".
אחד התושבים שהזדהה כאיש משטרה חילץ אותן מההמון לתוך סמטה. "הוא היה כמו מלאך", סיפרה. "הוא פשוט החביא אותנו. היו שם מאות אנשים. זה היה מחזה קשה, במיוחד כשראינו שהם שורפים את הניידות. כשהמצב המשיך ככה, הוא הכניס אותנו לרכב והבריח אותנו החוצה".
עו"ד אורון שוורץ ועו"ד יוגב נרקיס עו"ד אורון שוורץ ועו"ד יוגב נרקיס
עורכי הדין אורון שוורץ ויוגב נרקיס, סנגוריהם של השוטרים שהיו מעורבים בתקרית, אמרו: "תפקוד אנשי הכוח היה מופתי. האירוע עלול היה להסתיים בלינץ' מחריד ובשפיכות דמים בהיקף בלתי נתפס. תושיית אנשי ונשות הכוח ותושב אחראי שהגן בגופו על האנשים מנעו תוצאות שעלולות היו להיות בעלות השלכות דרמטיות".
למרות הטענות, התושבים בכפר זועמים. "יש דרכים אחרות לפעול, והמשטרה יודעת את זה. לא היה צורך להכניס כאלה כוחות ולא בצורה שם פעלו", אמר תושב הכפר. תושב אחר, מחמד בדראן, אמר כי "ראינו את המשטרה נכנסת לחתונה ונותנת מכות לאנשים. התחילו לירות שמאלה וימינה. היו שם ילדים קטנים".
בדראן התייחס להודעתו של השר בר-לב, וסיפר כי "התושבים לקחו את השוטרות ושמרו עליהן. המשטרה צריכה לעשות כבוד לאנשים".
גם יו"ר המועצה המקומית, אחמד דבאח, מתח ביקורת על המשטרה: "מי שאחראי לאלימות הזו היא המשטרה, שעשתה לפי דעתי טעות חמורה. אנחנו נגד אלימות, ויש לנו אנשים טובים ביישוב. המשטרה נכנסה בלי תיאום עם המועצה. אנחנו נגד יריות בחתונות, אם יש יריות – להזמין אותם אחרי החתונה לחקירה ולטיפול. אנחנו בעד החוק, אבל המשטרה לא כיבדה את המכובדים שהיו שם. נכנסו לאירוע וירו בבן אדם, שהוא הכי ישר במדינה".